Aptit i värmen

T

Tofslan

Hur är era hundars aptit nu i värmen?

Min hund äter sin frukost bra (får burkmat) men är inte särskild intresserad av middagen (torrfoder). Ibland äter han upp hela portioner medan han andra dagar bara smakar lite.
 
Sv: Aptit i värmen

Mina äter med väldigt god aptit, precis som alltid.
De får även morötter som "mellanmål" och även dessa äts upp fint. Det enda jag märker är att de hellre ligger på sängen och vilar än att gå ut på promenad nu när det är varmt.
 
Sv: Aptit i värmen

Min dam äter precis som vanligt. Arbetslusten och orken är heller inget fel på, fast jag får ju se till att hon får i sig vatten.
 
Sv: Aptit i värmen

Två av våra hundar, äter nu bara på kvällen och ibland tidigt tidigt på morgonen. Så fort värmen är här, är de inte alls intresserade av torrfodret, inte heller ben eller dylikt. De vilar från morgonen och utöver dagen i hundgården, sedan blir de aktiva under kvällen, då de också äter. De håller sig gott i form och får möjligheten att äta extra på kvällen.

De tre andra äter utan problem, sina regelbundna tider. De lider heller inte så mycket av värmen som draghundarna gör.
 
Sv: Aptit i värmen

Min valp äter upp sin mat, men inte med samma intresse som vanligt.

I övrigt ligger han och sover hela dagarna och är rätt slö ute. Blir pigg när det blir svalare ute så han börjar ställa om sitt dygn lite precis som matte och husse :p
 
Sv: Aptit i värmen

Juzzys aptit är oförändrad, den dan han inte äter är han allvarligt sjuk. Tindra däremot har ätit lite sämre på morgnarna, men om det beror på värmen eller ev skendräktighet ska jag låta vara osagt. Eftermiddagarna äter hon som vanligt med stor aptit.
Våra får blötlagt torrfoder morgon o eftermiddag
 
Sv: Aptit i värmen

Mina småvalpar (strax 9 v gamla) äter sämre under dagen, och tar igen det på kvällen istället- helst efter kl 22 då man börjar kunna andas i vårt bastuliknande hem.

Min vuxna hane äter sämre, det gör han alltid. Han kan tänka sig att sno några torrfoderkulor om valparna lämnar, men äter inte serverad mat under dagen. Han äter hela sin dagsranson på kvällen istället, då med bättre aptit.

Min vuxna tik, äter precis som vanligt. Jag har ännu inte sett henne ha dålig aptit i sitt liv (Förutom vid illamåendet i dräktigeheten, då minskade hon liiite på intresset) så hon tänkte inte börja nu heller verkar det som. Hon kastar i sig maten, och tar gärna det som andra lämnar också.
 
Sv: Aptit i värmen

Mina två hundar äter bra trots värmen. Min kastrerade hane vräker i sig allt utan att spara en smula, och valpen äter med god aptit men sparar några pluttar (som hon äter upp nästa gång det är utfodring)
 
Sv: Aptit i värmen

Mina äter sämre än vanligt. På dagarna äter de bara godis :angel: som det bjuds på. På kvällarna äter de ett mål mat. Så krasst kan man säga att de äter hälften av vad de äter när det är svalare.
 
Sv: Aptit i värmen

Tidigare år jag har märkt att aptiten minskat när det varit varmt.
Men nu är aptiten som vanligt.
 
Sv: Aptit i värmen

Ja min saluki är lika matglad som vanligt, äter allt han kommer åt och då spelar det inge roll om det bara är torrfoder.

Men dom småa äter mest på morgonen sen lite senare på kvällen..
 
Sv: Aptit i värmen

Har jag jobbat natt så frukosten serveras tidigt så äter han den, för då är det fortfarande svalt ute men de andra dagarna är det mindre populärt för då serveras frukosten senare när det redan har blivit varmt. Han går och småäter lite ur skålen och pillar ut godbitarna under dagen då och så tar han resten på kvällen i samband med att han får kvällsmaten när det börjar svalna av.

Vill inte ta ifrån honom maten de dagar det är varmt och han inte vill äta allt på en gång för då blir det lätt för skarp magsyra och han börjar hulka. Bättre att småäta då
 
Sv: Aptit i värmen

Precis som vanligt. Maten går ner i samma mängd med blixtens hastighet både morgon och kväll.
 
Sv: Aptit i värmen

Skönt att höra att det är flera hundar som inte är så hungriga i värmen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt...
Svar
11
· Visningar
799
Senast: snorp
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
782
Senast: cherie
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 386
Hundhälsa Hej! Vi ger vår dvärgpudel valp på 8 månader råfoder: mush vaisto puppy samt lite torrfoder. (Den är han inte så jätte intresserad av...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp