Renkött i Pondus?

Milosari

Trådstartare
Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt vidrig. Andra hunden äter båda med god aptit. Den hunden som vägrar äter precis ALLT (inkl sådant som är helt otjänligt som föda), utom renkött. Eller han äter det också, men hulkar, spottar ut, äter igen osv bara för att det är konkurrens. Och han beter exakt så nu. Provade att blanda in annan mat också men det sorteras ut. Hanterar de renkött i samma lokal i Pondusfabriken? Eller kan de ha blandat i lite rester?
 
Hanterar de renkött i samma lokal i Pondusfabriken? Eller kan de ha blandat i lite rester?

Fråga 1) ingen aning, men även om de gör det beblandas det ju inte med annat som produceras i lokalen.

Fråga 2) står det inte på innehållsförteckningen, så finns det inte i maten.
 
Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt vidrig. Andra hunden äter båda med god aptit. Den hunden som vägrar äter precis ALLT (inkl sådant som är helt otjänligt som föda), utom renkött. Eller han äter det också, men hulkar, spottar ut, äter igen osv bara för att det är konkurrens. Och han beter exakt så nu. Provade att blanda in annan mat också men det sorteras ut. Hanterar de renkött i samma lokal i Pondusfabriken? Eller kan de ha blandat i lite rester?
Nej, de hanterar inte renkött i samma fabrik. I Pondusfabriken tillverkas bara Pondusfoder och de har ingen sort med renkött.

Vilken sorts Pondus är det som anses vidrig av ena hunden?
 
Nej, de hanterar inte renkött i samma fabrik. I Pondusfabriken tillverkas bara Pondusfoder och de har ingen sort med renkött.

Vilken sorts Pondus är det som anses vidrig av ena hunden?
Det är Original. Jag är medveten om att varumärket Pondus inte har sorter med renkött men var osäker på om andra varumärken hanteras i samma fabrik, just eftersom ena förpackningen var god men inte den andra (enligt ena hunden). Därav frågan.

Minns inte vilket vara vi provade förra gången. Kanske Mush? Det är nog närmare 10 år sedan så jag gissar att det är mer poppis nu, t ex som allergifoder.
 
Det är Original. Jag är medveten om att varumärket Pondus inte har sorter med renkött men var osäker på om andra varumärken hanteras i samma fabrik, just eftersom ena förpackningen var god men inte den andra (enligt ena hunden). Därav frågan.

Minns inte vilket vara vi provade förra gången. Kanske Mush? Det är nog närmare 10 år sedan så jag gissar att det är mer poppis nu, t ex som allergifoder.
Kan ju ha blivit fel i produktionen, sådant som inte ska hända men som händer av misstag, dom kan ha fått fel i leveranserna etc.
 
Det är Original. Jag är medveten om att varumärket Pondus inte har sorter med renkött men var osäker på om andra varumärken hanteras i samma fabrik, just eftersom ena förpackningen var god men inte den andra (enligt ena hunden). Därav frågan.

Minns inte vilket vara vi provade förra gången. Kanske Mush? Det är nog närmare 10 år sedan så jag gissar att det är mer poppis nu, t ex som allergifoder.
Min som äter allt och har ätit pondus sen valp vägrar original, allt annat slinker ner. Så det verkar vara något i den som en del hundar reagerar på. :) Vi kör 3xp annars men jag köpte original en gång när de inte hade 3xp hemma. Men det blev torrfoder tills 3xp kom hem. 🙄😁
 
Min som äter allt och har ätit pondus sen valp vägrar original, allt annat slinker ner. Så det verkar vara något i den som en del hundar reagerar på. :) Vi kör 3xp annars men jag köpte original en gång när de inte hade 3xp hemma. Men det blev torrfoder tills 3xp kom hem. 🙄😁
Och här är Original favoriten för Lily, som i perioder tycker att hon inte behöver äta om hon inte fått rejält med motion. Original slinker alltid ner :p
 
Min hund som äter allt har backat ifrån matskålen en gång, då fick han pondus valp. Den andra hunden jag hade då åt glatt upp det så, det var nog inget fel på maten egentligen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 911
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp