Är denna sadel värd att köpas?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gelsomina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 797
G

Gelsomina

Har lite planer på att köpa H**ks allroundsadel, den för 1.249kr. Skulle gärna höra från nån annan som har den hur ni tycker att den har varit.

Sv: Är denna sadel värd att köpas?

finns flera trådar om den o de flesta säger samma sak, skräp!!! Lägg dina pengar på en begangnad märkessadel istället för den där skiten.

om den passar som om den vore gjord för din häst tycker jag inte du ska tveka!

Seriöst ? Varför tror ni den är så billig ? Skit , skit , skit !

Håller med Bison , lägg hellre ner pengar på en sadel som ligger perfekt och är bättre i kvalitetsväg ! för en billig sadel som den kan INTE vara bra på alla punkter !

jag köpte en .. för tre månader sen.. har ridit i den ca 10 ggr.. den är trasig nu.. det säger väl det mesta ..

En parantes bara.. sadeln låg kanoners på min häst.. men kvaliten är ..ja vad ska man säga?? ""måttlig""

den spiken som sitter på den lilla kåpan framtill gick av. Rassel sa det bara..Och jag har inte varit vårdslös med den på nått vis.. travat tre ggr i den kanske och skrittat resten på lång tygel..
Att läder kvaliten skulle vara usel hadde jag räknat med redan innan men när delar rammlar av bara så där är det inte bara dålig kvalitet utan USEL kvalitet.

Ska sända tillbaka den till h**ks ..

Som stod i samma stall som mej förut, frågade om inte jag kunde hoppa upp en stund på deras ponny.. De hade en sån sadel. Tycker inte du ska köpa den oavsett om den ligger som gjuten på hästen. Jag hamnade jättefel i den sadeln, tyckte dt va svårt å inverka med. Fast. dt kan ju vara olika för andra :p

köp en billig ny syntet istället? dom är iaf bättre en en billig läder.

eller köp en begagnad sadel.
kanske har din lokala ridsportbutik beg. sadlar som man får ta med hem o prova.

en tjej i stallet har en sån. Köptes för ca 1,5 år sedan har en bild på sadeln när den va använd ett år. Hon är nöjd med sadeln, ja tycker inte den passar hästen så bra o ja tycker definitivt det finns skönare sadlar o rida i. Men kvaliten kanske inte är så dålig kolla bilden liksom
1577484.jpg

Håller med övriga talare. Köp en bättre begagnad i stället, dom har fler + i kanten en en billig sadel med taskig kvalitet.

Som tillexempel så är dom bekvämare, har bättre läder, håller bättre, bommen är utav mycket bättre kvalitet - köper man en billig sadel så är bomen oftast skit å hästen kan faktiskt spränga sönder bommen om man har otur.

Å för övrig synpunkt så vill jag gärna läga till att är du ens säker på att denna sadel passar din häst?

jag rekomenderar hellre en bättre begagnad, en syntets sadel av bra kvalitet å märke (självklart ska sadeln vara utprovad så att den passar hästen) eller en bomlös. Börjes bomlösa är faktiskt riktigt bra med tanke på priset, den har min kompis köpt å den skiljer sig inte ett dugg ifrån min bomlösa sadel.

ja den ser ju inte ut att ligga sådär jättebra :crazy:

ja det känns lite tråkigt. Tycker så mkt om hästen o hästen har min lillasyrra ägt förut dessutom. Min kompis som har hästen nu säger att hon inte råd med en annan typ o att det får duga liksom.

Har lite planer på att köpa H**ks allroundsadel, den för 1.249kr. Skulle gärna höra från nån annan som har den hur ni tycker att den har varit.

VARFÖR??

En granne till mig håller på och köper sina j***a billiga sadlar och vad har hänt med hennes häst? Jo, han har hela ryggen full med knutor och är halt... Hmmm undrar varför och inget fattar hon fast jag sagt det rätt ut!!! Inget personligt mot dig men jag fattar inte varför man måste bli dumsnål, och framförallt inte när men leker med hästens hälsa!!!:devil: :devil: :devil:

Tycker det verkar vara en riktig skräpsadel!!! :eek:
Så jag håller med de andra: leta efter annat alternativ!

Min syrra köpte en sådan till sin häst för x antal månader sen.
Den ligger kanon på hästen och den är jätteskön att sitta i.
Som sagt vi har inga problem med den (ännu).
Hon hamnar rätt i sadeln och hästen jobbar bra med den.

Så: om den passar hästen- varför tveka??:idea:

Jag förstår inte varför man dömer ut en sadel bara för att den är billig! Man får ju bedöma varje sadel efter vad som är vesentligt. Hur ligger den på hästen..har är den att sitta i osv. Jag köpte en dyr kvalitets sadel. Bommen knäcktes efter ca 4mån när jag var ute o galoppera. Så det är absolut ingen garanti att det inte går sönder bara för att man köper dyrt och ett känt märke. Jag fick ju naturligtvis min sadel fixad...men ändå!!

jag har inte emot alla billiga sadlar men denna OMG säger jag, har du känt på lädret o stoppningen :crazy: absolut inget jag ens skulle överväga att lägga på min häst.

ja det känns lite tråkigt. Tycker så mkt om hästen o hästen har min lillasyrra ägt förut dessutom. Min kompis som har hästen nu säger att hon inte råd med en annan typ o att det får duga liksom.

Det där är det bland det värsta som finns att höta, jag har inte råd!! Men varför ha häst om man inte ha råd med passande utrustning? Som en annan bukare sa börja med frimärkssamling istället.
Inte riktat mot dig nu.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
560
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka