Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt tydligt är ju att vissa i den här tråden inte tillhör Sveriges intelligensbank
Herregud vart ska man börja?
1. Hästar är inte lika viktiga som människor
2. Barn är ingen "hobby", det är en del av livet
3. Abort är inget man bara "gör"
4. Preventivmedel är inte 100% säkra
5. Vad gör man med barn man redan har? Avlivar?
Fast återigen, någon mår bra av att resa, ska vi skjuta till en 1000-lapp för det också?
JAG tycker inte att en människa är viktigare än en häst eller en hund osv och det finns många som håller med mig.
Jag har även fått träningarna betalda förut, men det rann ut i sanden lite för ett par årsen när hästen skulle vila och sen kom det aldrig igång igen så det betalar jag själv nu.
Det är fk och lss som betalar ut mina pengar. Fk kan vara knepiga ibland, ibland otroligt generösa och hjälpsamma och ibland är det tvärstopp.
Och hur mycket lidande och till vilken kostnad har inte hästeriet hittills stått för i det här landet? Det finns ju en oändlig massa människor som skadats, en hel del med invaliditet som följd just bara för att till varje pris hålla på med hästeriet trots att pållen man skaffat sig varken är lastbar, trafiksäker, lugn eller knappt styrbar.
I mina ögon framstår MÅNGA i den här tråden VÄLDIGT OINTELLIGENTA.
Man skaffar inte barn om man inte har råd, man köper inte en häst om man inte har råd. PUNKT.
JAG tycker inte att en människa är viktigare än en häst eller en hund osv och det finns många som håller med mig.
Tydligen är du mer värd än andra raser, gäller det människor med annat ursprung också?
Alla som har sex vet att man kan bli med barn då, annars står det inte rätt till i huvudet.
Då måste man ju väga över om man är beredd att ta risken att bli gravid, är man det ja vill man ha och kan ta hand om barnet då?
Tar man bort det annars?
Varför ska JAG betala för någon annans barn pga den personen inte tänkt när de skaffat barn?
Nej du, JAG vill INTE sponsra att andra skaffar barn som de inte har råd med i utgångsläget!
Sen kan saker ALLTID hända men att utgå med att förlita sig på att samhället försärjer sig och ett "oplanerat" barn det vill jag inte ställa upp på!
Då finns det bättre saker jag kan lägga mina skattepengar på, tex att hjälpa SJUKA och inte oansvariga dumdristiga människor.
Därför vore det mycket bättre om man själv fick välja till vilka kategorier man vill att sina skattepengar ska gå, då kan ju DU välja att sponsra andras barn men jag kan välja att mina pengar ska gå till det JAG brinner för.
om någon person är döende och denna resa kan ge personen i fråga lycka i sin sista tid, absolut.
Men när det gäller att förlora en häst och få en resa inställd så tycker jag att det är olika saker. Min upplevelse är att det är svårare att förlora levande individer än saker.
Barn är bra för samhället och därför så skall samhället vara med och betala för alla barn.
Hästar är bara en privatsak.
I mina ögon framstår MÅNGA i den här tråden VÄLDIGT OINTELLIGENTA.
Man skaffar inte barn om man inte har råd, man köper inte en häst om man inte har råd. PUNKT.
Tydligen är du mer värd än andra raser, gäller det människor med annat ursprung också?
Alla som har sex vet att man kan bli med barn då, annars står det inte rätt till i huvudet.
Då måste man ju väga över om man är beredd att ta risken att bli gravid, är man det ja vill man ha och kan ta hand om barnet då?
Tar man bort det annars?
Varför ska JAG betala för någon annans barn pga den personen inte tänkt när de skaffat barn?
Nej du, JAG vill INTE sponsra att andra skaffar barn som de inte har råd med i utgångsläget!
Sen kan saker ALLTID hända men att utgå med att förlita sig på att samhället försärjer sig och ett "oplanerat" barn det vill jag inte ställa upp på!
Då finns det bättre saker jag kan lägga mina skattepengar på, tex att hjälpa SJUKA och inte oansvariga dumdristiga människor.
Därför vore det mycket bättre om man själv fick välja till vilka kategorier man vill att sina skattepengar ska gå, då kan ju DU välja att sponsra andras barn men jag kan välja att mina pengar ska gå till det JAG brinner för.
Ja det tyder ju på hur smart du är...
Ett människa är alltid viktigare och mer värd ja. Hur man kan tycka annat förstår jag inte
Sen består världen av olika ARTER och varje ART kan vara indelad i RASER, människan skiljer förlite genetiskt för att prata om raser. Jag värdesätter gruppen människor mer än gruppen djur, att du ens andas att jag på något sätt skulle vara rasist...
Tar man bort det annars?
Vi ska alltså inkomstpröva gravida och sen tvångsabortera om de inte går igenom? Eller hur tänkte du lösa det?
Lilla vän, barnbidraget ges till alla föräldrar i sverige, oavsett inkomst. Paret Reinfelt fick tex. 45 000 förra året i barnbidrag. Riksdagen har beslutat att vi ska ha ett allmänt barnbidrag, det påverkas inte av om fattigt folk skaffar barn eller inte. Du får lobba för slopandet av barnbidraget helt enkelt.
Fast hur gör vi med dom som blivit sjuka av oansvarig dumdristighet då? Skjuter på torget?
Fast för en människa som inte har något intresse alls för djur så kanske denne upplever att det är svårt att förlora den resan. Du kan inte utgå från dig själv och fina egna intressen i en sån här fråga.
Nej det är ingen rättighet att ha häst.
Jag själv fick sälja min häst för att jag blev av med mitt heltidsjobb och hade ingen möjlighet att ha häst. Min häst betydde allt för mig och jag älskade honom över allt. Men vad spelar det för roll när man inte har pengar?
Sen tycker jag att är man så sjuk att man inte klarar av att jobba någonstans och får sjukpenning så har man inte orken att ha en egen häst heller men allt vad det innebär.
Det spelar ingen roll hur bra man mår av att ha den för orkar man ta hand om en häst varje dag så orkar man nog jobba några timmar oxå.
Och man sen vill hålla på med hästar så finns det ridskolor och möjlighet att vara medryttare.
Nä men jag anser inte att mina skattepengar ska gå åt nån annans häst när jag själv inte har råd att ha häst fast jag jobbar.
Jag har ett jobb där jag kan jobba när jag vill och hur många timmar jag vill, så visst finns det sånna jobb.
Och visst fattar jag att det finns olika sorters sjuk, men det finns olika sorters jobb oxå, och klarar man inte av ett enda jobb, så förstår jag inte hur man kan klara av att ta hand om en häst varje dag.