M
Mestur
Jag är en fullständig novis på AR, men tycker att det verkar mycket intressant. Har tyvärr ingen tillgång till en egen häst, men har möjlighet i sommar att hantera två shetlandsponnys. Då jag är lite väl stor för att rida sötnosarna så har jag fundrerat på att försöka träna lite blandade saker med dem, så de inte bara får gå ponnyridning och kortare turkörningar.
Däremot vet jag inte om jag vågar börja exprimentera eftesom jag inte kan så mycket om AR ännu...
Så kan jag få höra lite röster om det här:
Ska jag försöka öva lite arbete vid hand med småttingarna eller ska jag låta bli? Den ena är väldigt snäll och lyörd, medan den andra damen har lite jävlaranamma (ex ponnytravare) men är mycket trevlig ändå.
Kan jag "förstöra" dem på ngt sätt eller?
Har inga större planer än att kanske få dem att söka sig framåt, nedåt och klara av att gå på den lilla volten och böja sig lite, kanske tom. börja på öppna.
Om det finns bifall för att jag ska försöka så tages tips om enkla övningar tacksamt emot!!
Däremot vet jag inte om jag vågar börja exprimentera eftesom jag inte kan så mycket om AR ännu...
Så kan jag få höra lite röster om det här:
Ska jag försöka öva lite arbete vid hand med småttingarna eller ska jag låta bli? Den ena är väldigt snäll och lyörd, medan den andra damen har lite jävlaranamma (ex ponnytravare) men är mycket trevlig ändå.
Kan jag "förstöra" dem på ngt sätt eller?
Har inga större planer än att kanske få dem att söka sig framåt, nedåt och klara av att gå på den lilla volten och böja sig lite, kanske tom. börja på öppna.
Om det finns bifall för att jag ska försöka så tages tips om enkla övningar tacksamt emot!!