Är det ett rimlig pris/mån?

@kaninälskare be om att få ett ex av ett avtal såsom det är utformat och gå igenom. Det är det bästa för att kunna gå igenom formuleringarna i lugn och ro. Det för att avgöra om det är rimligt villkor med veterinärvård o.s.v.
 
En nytecknad försäkring täcker inget som fanns innan. Dvs du kan räkna det som en ren olycksfallsförsäkring om du ska teckna en ny försäkring - avbrott - ny försäkring ett år senare.
Nu överdriver du en hel del. Klart att försäkringsbolaget kan krångla, men nog täcker den betydligt mer än olycksfall. Är hästen besiktigad ua så täcker den låt utom det som räknas som ärftligt.
 
Nu överdriver du en hel del. Klart att försäkringsbolaget kan krångla, men nog täcker den betydligt mer än olycksfall. Är hästen besiktigad ua så täcker den låt utom det som räknas som ärftligt.

Ja det är väl kanske bara när man vill få ut livvärdet dom kan krångla. Att få ut på A1 vet.vård är ju sällan några bekymmer.
 
Ja det är väl kanske bara när man vill få ut livvärdet dom kan krångla. Att få ut på A1 vet.vård är ju sällan några bekymmer.
Nja, nog kan de krångla om det är en skada som borde kunna upptäckas vid köp av hästen, hur det är som fodervärd vet jag inte.

@kaninälskare Jag tycker upplägget låter lite krångligt just på försäkringsbiten.
När jag var fodervärd/hyrde en ridlägerhäst under andra delar av året än den gick ridläger stod de för försäkringen och det vara bara att sända kvitton till dem.
Då hade jag den ändå på ett stall jag valt osv.

Samtidigt låter det ju som en bra chans att lära sig mer, men det måste finnas uttalat hur mycket du förväntas lägga ned i pengar på t.ex. hälturedning+behandling av hälta. Även en sådan kan dra iväg om det tar ett tag och antal besök att hitta och behandla problemet.
 
Jag hade hellre köpt en egen häst. Det blir ungefär samma månadskostnad och då väljer man fritt vart man vill stå, foder, hovslagare och liknande.
 
Erbjud att betala 4.000 kr mån men då ska minst en lektion per vecka ingå och ridskolan ordnar med försäkring. Se också till att det finns något sorts stoppdatum om hästen blir långvarigt halt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vill ha lite input på det här lilla "dilemmat" jag har fastnat med. Jag har mina hästar inackorderade, och vår muntliga...
2
Svar
28
· Visningar
3 564
Senast: TinyWiny
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 369
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp