elfi
Trådstartare
Var med om mitt första tvättstugedilemma alldeles nyss.
Jag hade bokat tvättstugan närmast min lägenhet mellan 18-24. Packade ihop mina tvättsäckar och tog fram pulkan och begav mig ner till tvättstugan. Anledningen till pulkan är för att jag får inte lyfta tungt/bära tungt, har skadad rygg (bl a diskbråck) samt en höft som inte alls fungerar som den ska (framförallt idag har jag haft väldigt ont i höften) och då har jag fått en pulka som jag kan dra min tvätt på ner till tvättstugan.
Kommer till tvättstugan ca 18.10, då står en mörkhyad man utanför. Jag går fram och ska ta fram våran lilla "knapp" eller vad det heter för att låsa upp dörren, då börjar mannen prata med mig och på jätteknagglig svenska försöker han få mig att låsa upp dörren. Jag låser upp dörren, och kollar in. Då har han precis startat igång båda maskinerna med tvätt och har en till påse med tvätt stående bredvid maskinerna. Han säger att bokningssystemet inte fungerar inne i tvättstugan, och jag förklarar att nej, man måste boka på internet för att komma in vilket jag har gjort.
Han vägrar avsluta maskinerna, jag säger att det är min tid och att det är jag som ska ha tvättstugan nu. Han förklarar att han vill tvätta klart, sen kan jag få tvättstugan. En maskin tar ca 40-60 min beroende på vilket program man väljer. Han säger också att jag kan ta någon av de andra tvättstugorna som ligger längre bort från min lägenhet, jag förklarar att jag kan inte gå så långt pga att jag har smärta i rygg/höfter och nu har jag tagit mig till tvättstugan trots kraftig värk. Han säger emot mig hela tiden och jag blir så förbannad att jag bara vänder på klacken och går därifrån med min pulka. Grät en liten skvätt när jag kom hem
pga värken och nu är jag bara förbannad.
Funderar på att skicka ett mail till hyresvärden om detta för jag tycker inte att det är okej. Han sa vilket nummer han bodde på, så jag har fått det. Men tanken slog mig att det kanske bara är jag som överreagerar? Vad hade ni gjort i detta läge, bara acceptera och boka en ny tid eller meddela hyresvärden och be dem prata med personen?
Jag hade bokat tvättstugan närmast min lägenhet mellan 18-24. Packade ihop mina tvättsäckar och tog fram pulkan och begav mig ner till tvättstugan. Anledningen till pulkan är för att jag får inte lyfta tungt/bära tungt, har skadad rygg (bl a diskbråck) samt en höft som inte alls fungerar som den ska (framförallt idag har jag haft väldigt ont i höften) och då har jag fått en pulka som jag kan dra min tvätt på ner till tvättstugan.
Kommer till tvättstugan ca 18.10, då står en mörkhyad man utanför. Jag går fram och ska ta fram våran lilla "knapp" eller vad det heter för att låsa upp dörren, då börjar mannen prata med mig och på jätteknagglig svenska försöker han få mig att låsa upp dörren. Jag låser upp dörren, och kollar in. Då har han precis startat igång båda maskinerna med tvätt och har en till påse med tvätt stående bredvid maskinerna. Han säger att bokningssystemet inte fungerar inne i tvättstugan, och jag förklarar att nej, man måste boka på internet för att komma in vilket jag har gjort.
Han vägrar avsluta maskinerna, jag säger att det är min tid och att det är jag som ska ha tvättstugan nu. Han förklarar att han vill tvätta klart, sen kan jag få tvättstugan. En maskin tar ca 40-60 min beroende på vilket program man väljer. Han säger också att jag kan ta någon av de andra tvättstugorna som ligger längre bort från min lägenhet, jag förklarar att jag kan inte gå så långt pga att jag har smärta i rygg/höfter och nu har jag tagit mig till tvättstugan trots kraftig värk. Han säger emot mig hela tiden och jag blir så förbannad att jag bara vänder på klacken och går därifrån med min pulka. Grät en liten skvätt när jag kom hem
Funderar på att skicka ett mail till hyresvärden om detta för jag tycker inte att det är okej. Han sa vilket nummer han bodde på, så jag har fått det. Men tanken slog mig att det kanske bara är jag som överreagerar? Vad hade ni gjort i detta läge, bara acceptera och boka en ny tid eller meddela hyresvärden och be dem prata med personen?