Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var med om mitt första tvättstugedilemma alldeles nyss.
Jag hade bokat tvättstugan närmast min lägenhet mellan 18-24. Packade ihop mina tvättsäckar och tog fram pulkan och begav mig ner till tvättstugan. Anledningen till pulkan är för att jag får inte lyfta tungt/bära tungt, har skadad rygg (bl a diskbråck) samt en höft som inte alls fungerar som den ska (framförallt idag har jag haft väldigt ont i höften) och då har jag fått en pulka som jag kan dra min tvätt på ner till tvättstugan.
Kommer till tvättstugan ca 18.10, då står en mörkhyad man utanför. Jag går fram och ska ta fram våran lilla "knapp" eller vad det heter för att låsa upp dörren, då börjar mannen prata med mig och på jätteknagglig svenska försöker han få mig att låsa upp dörren. Jag låser upp dörren, och kollar in. Då har han precis startat igång båda maskinerna med tvätt och har en till påse med tvätt stående bredvid maskinerna. Han säger att bokningssystemet inte fungerar inne i tvättstugan, och jag förklarar att nej, man måste boka på internet för att komma in vilket jag har gjort.
Han vägrar avsluta maskinerna, jag säger att det är min tid och att det är jag som ska ha tvättstugan nu. Han förklarar att han vill tvätta klart, sen kan jag få tvättstugan. En maskin tar ca 40-60 min beroende på vilket program man väljer. Han säger också att jag kan ta någon av de andra tvättstugorna som ligger längre bort från min lägenhet, jag förklarar att jag kan inte gå så långt pga att jag har smärta i rygg/höfter och nu har jag tagit mig till tvättstugan trots kraftig värk. Han säger emot mig hela tiden och jag blir så förbannad att jag bara vänder på klacken och går därifrån med min pulka. Grät en liten skvätt när jag kom hempga värken och nu är jag bara förbannad.
Funderar på att skicka ett mail till hyresvärden om detta för jag tycker inte att det är okej. Han sa vilket nummer han bodde på, så jag har fått det. Men tanken slog mig att det kanske bara är jag som överreagerar? Vad hade ni gjort i detta läge, bara acceptera och boka en ny tid eller meddela hyresvärden och be dem prata med personen?
Vi ska kanske byta till sånt system och vi skulle ha svarat den 22 febOm det var första gången det hände så hade jag nog tänkt att det var ett misstag och låtit den andre personen tvätta klart de maskiner som var igång, givet att det inte var ett URAKUT LÄGE och/eller att jag inte själv behövde använda bägge maskinerna i sex timmar. Hade det däremot hänt upprepade gånger så hade jag tagit upp det med hyresvärden.
OT: Lite konstigt bokningssystem dock, där man verkar ta för givet att alla har tillgång till dator/smartphone samt internet för att kunna tvätta? Eller så är det jag som lever i det förgångna.
OT: Lite konstigt bokningssystem dock, där man verkar ta för givet att alla har tillgång till dator/smartphone samt internet för att kunna tvätta? Eller så är det jag som lever i det förgångna.