Är det någon skillnad? (filmer)

lille skutt

Trådstartare
Har varit ute och hoppat ett par tillfällen med min dam nu under juni.
Vill veta vad ni tycker går det framåt -bakåt eller står vi still??
Kommentera gärna, och eller ge tipps på vad vi kan/ska förbättra!
Höjden är 90cm på alla filmerna.

2 juni

6 juni

13 juni Hoppade mur för 1.a gången!:banana:

Sv: Är det någon skillnad? (filmer)

Tycker det ser fint ut. ngn större skilland märker jag dock inte. Men det har ju bara gått 10 dagar mellan första och andra tävligen (hoppade du förresten 3 tävlingar på 10 dagar? Hur hann du med det?)

Men om du själv tycker du står still så kanske du ska stanna hemma och träna lite, för det blev ju rätt många tävlingar på bara 10 dagar nu och då antar jag att du inte hinner hoppa speciellt mkt alls imellan.

Håller med Olympus.
Det ser trevligt ut, och inte mycket skillnad. Det enda är väl att jag inte tycker du ska smacka/driva på när du redan ligger nära ett hinder, då kommer hon i botten på det. Hon är ju snäll som hoppar ändå, men får hon hoppa rakt upp för många gånger kanske hon börjar stanna sen.

Svar till Olympus och Fantasy_
Det är bara den 2/6 som är en riktig tävling de andra är träningstävl.
De har träningstävl. runt om här 1gång i vecka på sommrarna!

Ang. smackningen så vet jag att det är ngt. som jag måste försöka tona ner lite, svårt dock när man är inprentad på det och olika tränare säger olika saker:crazy:
Hon tycker ju att det är skit roligt att hoppa, dock är är det ganska många år sedan som en annan tävlade lite mer aktivt.:angel:
Måste lära mig att hålla ihop henne hela vägen och inte släppa över för mkt. på henne då hon ju behöver mitt stöd.
Det är alltid bra att få höra från andra vad man kan förbättra även om det kanske inta alltid är så roligt:D
Så ös på med kritik bara!!

Men jag håller inte med de andra alls! Det är STOR skillnad på första och sista hoppningen!

Hon ser mycket mer fokuserad och balanserad ut på sista...kommer inte i bott så många ggr eftersom hon verkar lyssna mer på dig. Jag tycker ni är jättefina och du kommer nog få en riktigt fin hopphäst vad det lider...:D

Kanske du ska fundera på att sätta på en martingal då hon gärna slår upp med huvudet ibland...iaf tills lydnaden har satt sig bättre...

Vad är det för stam på henne?

Ja, det kommer nog att bli en martingal på henne bara jag hittar en som matchar resten av utr.:angel::D
Hon är efter en icke godk. hingst (Mordillio går 140cm) farfar. Cortus
och ue. Roderik. Är 6år och fick föl som 4-åring.
Hon är så järdrans snäll och ärlig som hoppar fast jag lägger henne så galet då och då..men vi tränar på det!
Hon känns mkt. stadigare samt som du säger att hon lyssnar mer på mig nu trots att det inte är långt mellan gångerna!

Det syns att hon är ung och oerfaren på det viset att hon är lite vinglig mellan hindren ibland men det kommer ju att bli bättre med tiden. Det verkar vara en orädd häst som inte är tittig på hinder och det kan du vara glad över. Lycka till i fortsättningen!

kl

Ser att du är aktiv på sommarträningarna här runt om i halmstad :D Har varit på alla hittils :p inte gått så bra :P men det är skönt att det är en varje vecka så man kan träna på tävla varje vecka :d hehe vi ses kanske på träningstävlingarna! Väldigt fin häst :D

Ja, det är superbra med träningstävl. då man har chansen att visa och prova hinder som man kanske annars inte hade haft möjlighet till. Fegade dock ur på vattnet i Harplinge då hon än så länge är så grön! Hoppade ju muren vilket var första gången för henne!!!
Blir inget Kvibille för min del då vi ska ner till Björbäck men sedan har jag nog planerat in alla de andra, så vi ses säkert!:D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 485
Senast: Edla
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 170
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka