Är det någon som skulle....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nicke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 719
N

Nicke

Finns det någon som skulle kunna vara hygglig och mäta sin Albion Legend K2 17 tum, och kolla hur lång anäggningsytan är mot hästen?
Vill se om sadeln blir kortare med tumstorlekarna, eller om det är samma? Tack på förhand :bow:

Sv: Är det någon som skulle....

Om jag förstått det rätt...SÅ ökar/minskar den 2,5 cm mellan "hela" storlekar...Alltså mellan tex 17" och 18"

Sv: Är det någon som skulle....

Tack så hjärtligt för upplysningen! Då ska jag beställa en till likadan till hushållet till en annan, lite kortare häst. Gillar verkligen de sadlarna! :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Barret
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur