är det tillåtet att ta med djur in på Åhléns?

Sv: är det tillåtet att ta med djur in på Åhléns?

i en mataffär får du aldrig ta med hunden(mig veterligen).. fast visst finns det några butiker som bryter mot detta

Senast ändrad:
Sv: är det tillåtet att ta med djur in på Åhléns?

Man får ta med sig hund in i alla butiker, förutom matbutiker i alla dess former. Detta gäller så länge det inte finns något hundförbud dvs. en skylt måste finnas vid dörren.

Jag har haft med mig min hund (då valp) en gång in i en galleria. Däremot har jag sett en tjej som bar på sin lilla hund inne i en lokal ICA butik. Personalen brydde sig inte, jag sa dock ifrån. För det där är ett steg för långt och ohyggligt respektlöst.

Jag kan acceptera att man går in i butiker någon gång ibland med sin hund, anser dock att sunt förnuft ska gälla. Ser man t.ex. att någon drar sig undan - går man därifrån.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 795
Senast: Nota
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 505
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka