Är det vanligt att de föder dag 58?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Melikemycat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 850
M

Melikemycat

Vilken dag är vanligast?? Mellan 60-70, men är det vanligare 70 än 60.. Längtar ju..

Sv: Är det vanligt att de föder dag 58?

kattungar födda dag 60 lr tidigare överlever sällan. Går katten så lång som dag 70 ska man vara orolig och åka in med katten till veterinären.
vanligaste dagen är 65 eller däromkring..

vilken dag är din hona på?

Skulle tippa på att det är vanligast att de föder runt dag 63-65, men normalspannet är stort. Ända från dag 58 till 71. En del linjer är "senfödande" utan att det är något konstigt med det. Däremot brukar det väl ofta vara något som inte stämmer helt när de föds så tidigt som på dag 59 eller 59, men kattungarna räknas som fullgångna.

En del linjer är "senfödande" utan att det är något konstigt med det.

Ja, speciellt siameser kan vara senfödande har jag fått reda på via en tråd i ett amerikanskt forum.

Däremot tål katterna tidiga födslar mycket sämre än människobarnen, precis som de andra var inne på.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 152
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Nikan
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka