Sv: Är det värt att försäkra?
Jag har A***A, har aldrig haft några problem att få ut pengar. Nu senast var det djurambulansen, fixade intyg att det var befogat och vips så var pengarna insatta på mitt konto.
Betalar varje månad min försäkring.
Vist kan man skippa försäkringen och spara pengar själva och annväda dem.
Men jag skulle aldrig göra det och jag har exempel på det.
Föl på 6 månader, allvarlig sparkskada in till benet, två stora blodkärl sönder, musklen sönder osv. Operation samt två veckor på djursjukhuset. Dyyyr räkning.
Samma häst på sin 1 års dag. Kunde ej resa sig i boxen, fick upp henne vägrade stå på bakbenet, Djurambulans in (5000 kr). Visar sig vara ett sticksår igenom HELA bak knäet (leden). Operation + 10 dagar på djursjukhuset.....
Har haft en häst som gjorde 3 buköppningar (tar som hänger sig i magen) (runt 40-50 tusen kr per gång), medicinerat ner tarmen som har hängt sig ett flertal gågner/ runt en - två veckor vistelse på djursjukhuset per gång.
Ett år tog försäkringspengarna slut då hon blev sjuk innan en ny försäkringsperiod började. Fick då bla betala en livsavgörande operation för henne (Den 2:hästen i sverige att göra operationen, skulle varit den förste), som hindrade hennes jäkla tarm att hänga sig.
Fick då ett ryck att kolla hur mkt pengar vi hadde lagt på henne ( itne det försäkringsbolaget har betalat), och det var en ENORM summa pengar. Men vad gör man inte för sina älsklingar!
Så jag tycker man ska tänka både en och två gånger innan man avslutar sin försäkring. Se till att man har en kassa innan försäkringen blir uppsagd.
Sedan så kan man ha som vi har med de andra hästarna, att de aldrig har haft annvänding av sina försäkringar (Peppar, peppar ta i trä...)