Är du beronde?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -Stella-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 474
S

-Stella-

Ja är du beronde av att köpa häst prylar, vad måste du köpa när du ser ett snyggt exemplar ?

Jag är extremt beroende av benlindor, vare sig jag behöver eller inte MÅSTE jag köpa lindor, och om jag ser lindor med rätt färg då blir det ännu värre :o Även paddar kan jag inte sluta köpa ...

eller är det bara jag som får tvångstankar när jag går in i en ridsports affär :o :angel:

Sv: Är du beronde?

Räcker upp handen.
Har så dåligt samvete ibland då jag gör av med pengar på hästutrustning som jag ej behöver men vill ha bara för att det är fint. Sambon säger att det är okey, men ändå, jag får skuld känslor och känner att jag måste försvara mina köp.

Träns och lindor är hemska att se, alla är såååååå fina. Köpte ett nytt träns idag faktiskt, och har sen tidigare 8 st, till en häst. Så det blev mitt 9.e vilket är fel.

men när något är fint så gårt det inte bara ...

jo jag är oxå :love: helt besatt av benlindor men problemet är att jag har alla färger jag vill ha :smirk: Så då behöver jag inte köpa några benlindor.
Annars är det schabrak det har jag mängder av hemma. Nästan alla schabrak jag kan tänka mej :angel:

Jag är schabrak och träns beroende.
När det gäller mig själv så är jag jackberoende :rofl:

Ja :D :bump: :banana:
(Räcker upp bägge händerna :o :p )

Vem kan gå in i en ridpsortsbutik och komma ut TOMHÄNT??
Speciellt träns, men nu får jag börja om på noll igen! Wiiie..:p

Lindor, grimmor och schabrak är mina värsta laster. Och än värre är att jag alltid måste ha en matchande uppsättning, så köper jag exempelvis lindor i en ny färg så måste jag genast hitta schabrak och grimma som matchar. Och gärna senskydd också...

Jag blir helt galen när jag går på Eurohorse t.ex.... Varenda gång kommer jag hem med typ 14 kassar med allt möjligt som inte behövs.
Det jag shoppar mest är schabrak... Jag har t.o.m. köpt benlindor, fast jag ALDRIG rider med benlindor, och mi häst behöver det inte heller.... Så nu har jag väl 15 schabrak, till en häst, och nu ska ja köpa en ny hoppsadel i rödbrunt, och jag har såpna tvångstankar om att jag måste köpa schabrak som matchar den bruna färgen... Och ett träns som matchar sadeln... Och ländtäcke som matchar sadeln + träns, och tävlingstäcke (jag tävlar inte än... ;) ) som matchar hela outfiten...

Det är hemskt dyrt att ha tvångstankar :p

Jag är beroende av täcken. Så fort jag ser ett fint täcke måste jag ha det, trots att jag har alla täcken hästen behöver. Det blir hemskt dyrt, men hästen får många fina ombyten :p Schabrak och lindor har jag också i stora mängder, och det köps hela tiden mer.

Vem kan gå in i en ridpsortsbutik och komma ut TOMHÄNT??

Jag är nästan alltid tomhänt :o

Jag letar och letar som en galning runt i alla hyllor men jag hittar aldrig något som jag vill ha :mad:
Jag VILL köpa grejer men vad tusan ska jag köpa när han redan har allt :crazy:
Eftersom jag rider western så har jag svårt att hitta extra grejer... Ingen butik häromkring säljer nämnligen western grejer :cry:

Ibland blir det någon grimma men jag är kräsen, det får inte vara spännen runt nosdelen, så då krymper antalet som passar betydligt...

Fast till våren ska jag shoppa :love:
Då kommer fölisen och dessutom så är det inte jag som äger den så det blir inte mina pengar som jag slösar upp :D
För den behöver ju en massa små putte nuttigt söta saker :love:

täcken jag har en häst och över 40 täcken. förra vintern köpte jag tex 5 vintertäcken till henne hon har iofs bara nvänt 2 men ändå

Har blivit helt knasig när det gäller shabrak :o. Vill ha nya hela, hela tiden :D

*tittar fram* Är jag den enfa levande hästmänniskan som kan komma tomhänt ut ur en hästsportsaffär? :o :p

Visst hade jag VELAT komma ut med en massa kassar varje gång, men storleksproblem (Xfull, bred bog osv.) sätter käppar i hjulen, samt min ekonomi. Och det där med att jag tidigare bara haft en nordsvensk som inte kräver en massa utrustning.

Kan nog inte ens påstå att det finns något jag bara inte kan låta bli att köpa :o kan ju inte låta bli att TITTA på och KÄNNA på alla täcken dock...

Ja jag kan nog va lite beroende jag oxå :cool:
Det är väl egentligen inget speciellt som jag bara MÅSTE ha sådär, men jag tkr det är extremt roligt att köpa shabrak, täcken, lindor o sånt.
Sen ibland om jag går in i en affär så MÅSTE jag handla ngt, annars tkr jag lixom det va onödigt att åka dit. Har svårt för att bara kolla...! Men om jag e beroende eller ej det vet jag inte, handlar väl mest om att jag tkr det är kul att handla till hästen.

Kan nog tycka det e lika kul att köpa en hink mineraler som ett nytt täcke ;)

jag kan inte komma ut utan att ha köpt ngt i någon afär :o specielt en hästaffär :love: vill bara ha mer ska köpa ny sadel till pollen så nu blir det fler schabrak (och mamma blir galen) åsså ett nytt träns mä (det pollen har nu är typ 13 år gammalt snart) vill köpa vill åka te my one nu på vägen hem ch kika in dom nya lokalerna :angel: :angel: :idea:

Jag var schabrak beroende, men jag tror att det har gått över, eller så är det bara så att jag inte får plats med mer :o Nu är det mer dyra kvalitetsgrejor typ träns, sadelgjordar, benskydd.... sen är det ju ridkläder, jag lägger mer pengar på snygga ridkläder än vanliga kläder och skor..... man blir skadad av att hålla på med hästar....

jag är sjukt beroende av det mesta. matchingsfanatiker som man är, köper man det ena måste man ha det andra osv osv.

Ett nytt shabrak leder till nya lindor och nya skydd, huva
en ny grimma leder till ett nytt täcke och ett nytt grimskaft
nytt träns leder till ny förbygel och ny sadelgjord.
ny sadel till nya stigbyglar och nya stigläder och äve4n där nytt träns ny förbygel.

jag skulle kunna hålla p hur länge som helst. det tar aldrig stopp. Jag är verkligen "shoppoman" :p

Var under flera år bettberoende. Finns det någon roligare än att handla bett och kolla funktionen, nä, för hästen kan ju trivas lite bättre.

Men jag tog mitt förnuft till fånga och sålde av det jag inte hade användning för längre. Bytte även till mindre häst med mindre mun, och då blev det inte så enkelt längre, men "lite" har jag hunnit samla på mig under året och hästen är inte ens ridmogen än :o.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 197
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
1 236
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka