Är dyr sadel bättre än billig?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Extasia_ox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 067
E

Extasia_ox

Har hittat en bomlös sadel (Free) i börjes. kostar 2745kr tror jag. ska ha den till min unghäst och träna upp henne i medans hon växer och senare när man har pengarna köpa en dyrare (och bättre?)
har ingen aning om om detta är en bra sadel. pratade med en som sålde bomlöst och hon sa att prisklasserna inte spelade så stor roll när det gällde själva sadelkvaliteten om hur den låg osv. om jag nu minns rätt. vill ha tips!

:banana:

Sv: Är dyr sadel bättre än billig?

Jag kan inte särskilt mycket om dom olika sadlarna men jag har köpt en bomlös från börjes som jag ska ha till min unghäst som ska ridas in snart. Jag tänkte också skaffa en dyrare senare om jag känner att detta är något som passar mig.

Jag köpte dock inte padden som Börjes hade, jag gillade den inte alls. Jag beställde istället en från Torsion som jag hoppas är bättre.

Här är säker en hel del folk här som kan ge dig tips.

Jag hade med tänkt köpa den sadeln och sedan när jag har mer pengar köpa en Dressage Close Contact :d

Men hur den är att rida i och hur kvaliteten är har jag ingen aning om.. Men den är billig och jag kommer använda min ett halvår och hoppas på att hästen kommer muskla sig fint.
Har lånat en Knights barefoot 1 vecka nu, men hatade den. Hästen trivdes, men jag fick inte runt mina ben. Den var för bred för mig liksom. Och börjes ser ju likadan ut.

Hej jag har en Randol´s sadel och den kostade beg. ca 3500 kr jag har provat olika bomlösa sadlar och det här var den biligaste jag hitta men om du har hittat en sadel som kosta 2745kr från börjes så tycker jag att det var enormt bra pris. Jag skulle då köpa den om jag hade en unghäst så att den kan få muskla på sig och du kan även behålla sadeln senare tack vare att den formar sig efter din häst.:D
men du kan behöva köpa en pad och lägga under sadeln.

Man måste ha en padd under de bomlösa sadlarna som inte har paneler.

Jag tror såhär: Sadeln är nog inte det viktigaste, utan det är padden du har under. Köp hellre en billig bomlös och en dyr padd, än tvärtom.

Hej jag har en Randol´s sadel och den kostade beg. ca 3500 kr jag har provat olika bomlösa sadlar och det här var den biligaste jag hitta men om du har hittat en sadel som kosta 2745kr från börjes så tycker jag att det var enormt bra pris. Jag skulle köpa den om jag inte hade köpt den här sadeln som jag har. :D

Jag har en Randol´s sadel och den kostade beg. ca 4000 kr (inkl. stigbyglar och pad) jag har provat olika bomlösa sadlar och det här var den skönaste + den biligaste jag hitta, om du har hittat en sadel som kosta 2745kr från börjes så tycker jag att det var enormt bra pris. Jag skulle köpa den om jag inte hade köpt den här sadeln som jag har. :D

Blev lite många inlägg nu :angel: .. 3500kr utan stibyglar och pad, med så blev det 4000 kr

Hästfrälst skrev:
Man måste ha en padd under de bomlösa sadlarna som inte har paneler.

Jag tror såhär: Sadeln är nog inte det viktigaste, utan det är padden du har under. Köp hellre en billig bomlös och en dyr padd, än tvärtom.

Det var så jag med tänkte. Hoppas att Torsions padd är så bra som det sägs.

padd har jag redan hittat till :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Sharpless
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just... 2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 112
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka