Är jag en lämplig hundägare?

Sv: Är jag en lämplig hundägare?

Har du inte ens bestämt ras är det lite tidigt att fundera på när du ska ha valp!;) Eftersom du bor i en etta förmodar jag att det blir en liten hund, och bland småhundarna finns det många raser som passar dina krav.

Börja med att kolla upp olika raser, se vilka du tycker om, och kolla upp dem närmre. Mycket viktigt är att se vad de "jobbat" med tidigare. En tidigare råttfångare har andra krav än en som härstammar från vallare eller apportörer. Var också ärlig när det gäller hur mycket tid och kraft du vill lägga på pälsvård. Kom ihåg att de hundar du ser på utställningar och vackra bilder i rasböcker har stått i timmar på trimbordet under lång tid!

Läs på, prata med hundägare (de flesta av oss älskar att prata hund, men vi är förståss en liten aning partiska:angel: )gå på utställningar och titta, fundera lite till.

Och glöm inte att det ska klicka mellan dig och uppfödaren. En uppfödare som ställer upp med goda råd och intresserar sig för hur det går med hunden långt upp i senioråldern (hundens;) ) är guld värd.

Vem motionerar sina hundar innomhus?
Själv har jag bott med två BCs i en etta på 41 kvm utan problem.

Vem motionerar sina hundar innomhus?
Själv har jag bott med två BCs i en etta på 41 kvm utan problem.

Och jag har två stora afghanhundar och en dobermann (och en sambo ;) ) på 39 kvm. Inga problem alls.

Jättebra tråd. Helt plötsligt kommer mellanpudel och stor pudel in i bilden igen. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 497
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hur fixar ni hundägandet med ekonomin, tid och allt vad det heter? Jag ska börja plugga till hösten och därmed flytta hemifrån och in i...
Svar
16
· Visningar
5 334
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Hej Hund, här har jag aldrig postat en tråd förut. Jag är sugen på att skaffa hund och har varit under längre tid. Men då jag inte haft... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 347
Senast: Modest
·
E
Övr. Hund Hej! Ny här på forumet, men har hängt här lite till och från ett tag, men inte skrivit något själv. Jag har tänkt skaffa hund i...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: Essim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka