Sv: Är jag ensam med okontrollerbar unghund?
Jag tror våran familj fått våran hund för våra synder! Hon är en schäfertik på ett år ungefär, och hon gör ALLT!
Hon skäller, på ALLT. Går inte att ha henne ute för hon skäller på bilar, grannar och även det som är osynligt

Hon skäller inomhus också för den delen, om jag sitter i soffan skäller hon på mig osv.
Hon öppnar dörrar. Vi har fått vända handtaget in till tvättstugan och låsa, för att hon inte ska ta sig in. Vi har ytterdörren låst hela dagen, för annars öppnar hon den. När hon vill in så hoppar hon på ytterdörren så den är helt förstörd.
Hon äter strumpor. Antingen drar sönder dom, äter upp och spyr upp, eller äter upp och bajsar ut
Det går inte att ha henne hemma själv. Någon måste vara hemma hela tiden och helst vara i samma rum som henne för annars äter hon på skor, drar i jackor, äter upp sin hundbädd etc etc. Ska man duscha får hon antingen vara i en bur eller i badrummet samtidigt.
Hon bits. Har bitit mig flera gånger, i bla skinkan. Dock inte så det blir hål, men det gör ju ont! Hon morrar åt mig och gör utfall varje gång jag går med henne, så jag gör inte det längre. Jag är uppvuxen med massor med hundar och har en mamma som ställt ut och fött upp boxrar, men har ALDRIG varit rädd för en hund, ändå har jag blivit biten i ansiktet. Men denna hunden är jag rädd för och litar inte på för ett öre.
Hon har sån fruktansvärd energi så det är inte klokt. Hon är ute på vår trädgården nästan hela tiden och går promenad runt 4-5 gånger om dagen, och då gör vi mycket sök och apport med henne, men ändå är hon som ett energiknippe!
Hon älskar att skälla på mig? Skäller på mig när jag äter, när jag kollar på tv, ja allt.
Allt detta gör hon på en dag, och då har jag nog glömt berätta en del andra saker som hon gör.
Hon är helt enkelt SUPERJOBBIG, men finast i världen och har ett jättestort hjärta egentligen. Mamma har väldigt bra koll på henne men hon har blivit lite för mammig, och lyder egentligen mest bara mamma. Jag har inte tålamod för denna hunden, för hon kräver ett engagemang utanför denna värld. Tur att hon är så fin och genomgo egentligen, annars hade vi nog lämnat tillbaka henne