Är jag ensam om detta?!!

Sv: Är jag ensam om detta?!!

På hästen jag får låna och rida på har jag westernsadel, men vanligt träns och det bett som ägaren anser att jag bör ha när jag rider hästen. Jag rider engelskt blandat med lite western, beroende på vad jag vill ha ut av ridningen. Det ser säkert väldigt lustigt ut när jag rider i paddocken, i skogen är det väl ingen som bryr sig av de jag möter ;)
Hästen är en hopp och dressyrpålle, som är väldigt lyhörd för skänklar och vikthjälper. Men är pållen inte på humör, så är det ingen idé att ens försöka rida, tjutant som hon är..

d98d0e12392a11e19e4a12313813ffc0_7.jpg

haha, alltså, jag vet att det är en inte allför vacker bild, men hästen är fin:D

hahahahh ser ut som om du tar i för kung och fosterland:p.
roligt att jag inte är ensam om denna sak phu:p
självklart kan man rida "riktigt" i en w sadel. men den sadel jag har så sitter jag så himmla högt,den är inte direkt djupskuren. men Pila älskar den. köpte ju en allroundsadel men den passar inte mig,men skillnade jag märker är att man känner och kommer åt skänklarna tydligare in en engelsk sadel än w sadeln pga de breda stiglädren så kommer man inte åt lika myk på wsadeln.w sadeln är ju såå myk skönare än de engelska sadlarna :love: min är så mjuk oh skön. min kompis red på en gång på pila och sa: men gud vart har du fått tag i denna sadel?? vadå sa jag. den är ju as skön ju. sa hon:p
liten:om du la upp en bild så syns den inte:(:confused:

Jag hade westernsadel på min förra häst för att hon var så svår att hitta sadel till.
Jag är ganska öppen vad gäller olika ridstilar så jag kan inte säga att jag rider vare sig det ena eller det andra. Jag anser att hästen ska kunna gå i ändåmålsenlig form på både lång och kort tygel så på det viset rider jag utefter vad som passar mig och min häst.
På min nuvarande häst rider jag i en Sensation Hybrid vilken har ett westernsadel likt säte men i övrigt är mer lik en dressyrsadel med barbackakänsla. Det passar mig och hästen perfekt. Jag känner hennes rörelser precis som om jag red barbacka men har stöd och ett bra säte att sitta i. Att den dessutom är jättemjuk är en stor bonus. I den kan jag rida hur vi vill och med mina handikapp har jag fått hitta nya vägar och hjälper för att få till en vettig ridning. Därför plockar jag russinen ur kakan ifrån många olika stilar och blandar det till en kompott som passar oss.

Vad man har för sadel tycker jag är sekundärt. Huvudsaken är att den passar hästen och ryttaren och till det man vill göra men givetvis är det väl så att det är enklare att tävla högre klasser engelsk dressyr i en engelsk dressyrsadel. Men rider man som jag mest i skogen och tränar olika skolor där så spelar det ju knappast någon roll utan man använder den sadeln som känns bäst.

ah nu ser jag bilden;) himla fin häst asså:love: äre en arab?

lägger upp några bilder på oss:D
33131178.jpg

33131176.jpg

33122918.jpg

och så ser vi ut när vi inte rider i w sadeln utan i barbackapaden:)
33115673.jpg

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka