Är ni rädda för att bli brottsutsatta?

Jag sökte för 9-10 år sen. Men gav upp ansökningarna när jag insåg att jargongen var just sådär matcho som jag aldrig hade stått ut med. Man rekryterar in mer mångfald och fler nytänkanden men det finns inte plats för de i organisationen jämt. Där har du en anledning.

En anledning till vad?

Jag kdn ju tycka att det är sådär fräscht att raljera, förminska och ifrågasätta personers upplevelser av hur polisen jobbar så som vissa gör i den här tråden, när en inte har en jäkla aning om hur personen blir bemött.
Det är rätt så rejält nedlåtande att försöka säga till ex @Trani att det inte alls är så som trani skriver - som om trani inte själv var med eller inte förstår situationerna.

Jag kdn ju tycka att det är sådär fräscht att raljera, förminska och ifrågasätta personers upplevelser av hur polisen jobbar så som vissa gör i den här tråden, när en inte har en jäkla aning om hur personen blir bemött.
Det är rätt så rejält nedlåtande att försöka säga till ex @Trani att det inte alls är så som trani skriver - som om trani inte själv var med eller inte förstår situationerna.

Vem har sagt att det är fel?

Jag tycker isf att det är lika ofräscht att påstå att polisen (som i hela poliskåren) skulle vara polare med NMR och diverse fotbollshuliganpack.

Den stora frågan är inte kamerorna i sig utan vad det är för samhälle vi skapat där kameraövervakning, väktare och larm blivit en nödvändighet för att skydda sig och sin egendom?

Du ser ingen skillnad mot att förringa en persons upplevelser och svepande kritisera en hel yrkeskår?

Svarar på denna igen då och hoppas att det kan hållas en högre nivå nu när moderatorn städade bort allt trams.

Det är väl ingen som förringar en persons upplevelser? Jag ser ärligt talat inte skillnaden i att "svepande" kritisera polisen som grupp eller "svepande" kritisera gruppen "folk med suspekt utseende eller beteende t ex dreads eler uppdragen huva".

Jag har ju mest positiva erfarenheter, men jag vet ju att det är olika. Man blir bedömd på sitt yttre (rätt självklart). Och avviker man från den polisens norm så blir de närgångna och misstänksamma. En av mina vänner är från Gambia och således har hen mycket mörk hud, hen blir ALLTID stoppad i alla former av kontroller som finns. Väktare, poliser, rubbet, alla verkar tro att vännen är småkriminell.
Hen är nykterist och har ett uniformsyrke.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 387
Senast: qitis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
675
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
912
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka