Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?
Lite här och var hör man frågor som "Han skrev så, vad ska jag svara" eller "Kan jag göra så eller verkar jag för desperat då" osv.. Jag blir lika fascinerad varenda gång jag läser/hör en liknande fråga. Är det vanligt att man gör någonting tillgjort i lägen när man dejtar någon/träffar nytt folk osv? Och i sådana fall varför?
//Ärligt nyfiken Amaranthine
I en ny relation/träff är man försiktig. Även om man är sig sjäv vill man ge ett gott intryck, inte skrämma bort ( genom att verka desperat), eller helt enkelt vara för mycket på en gång. Jag tror det är lättare för en ny partner att acceptera en ny sida (mindre god sådan

) efter att ha fått en bra uppfattning först, än att på första daten/träffen börja undra vad är det här ´för en person man precis träffat.
Ta som ett exempel att bli "för full" på en fest eller tillställning. Har man träffat personen ex antal gånger innan, och man vet att personen kan hantera alkohol i vanliga fall så kanske det inte är så "allvarligt" om personen blir lite överförfriskad EN gång. Hade det hänt i början/ första daten, så känns det väl mer som att : Vad är detta för en person jag träffat, är han/ hon alltid såhär? Har problem med spriten?
Angånde att träffa nya människor ( alltså inte date/partner), så är det väl lite samma sak där. Att vara sig själv, men kanske inte visa sina allra sämsta sidor innan man känner någon lite välare. Om man tex har ett stort behov av ensamtid och samtidigt verkligen har hittat en person man vill träffa och umgås med, så kanske man inte det första man gör är att avboka en träff med ett svar som att: jag har ingen lust att träffa dig, utan jag vill vara ensam. Det ger inga bra vibbar till personen man träffat och vad tänker då denne om dig? Nä, hon/han vill inte träffas, det var min känsla att det klickade mellan oss..
Man ger och tar. Ger en person en ärlig chans att visa vem man är, och när de väl har fattat och förstått sig på en, jag då kan man vara sig själv till 100 och hoppas på att personen fortfarande vill träffas och tycker om dig för den man är med fel och brister