Arab/Haflinger

skári_lukas

Trådstartare
Finns det någon som har en sådan kombination?
Eller vet ni något ställe som föder upp sådana, elle rmåste man helt enkelt göra en egen? Vi hade en sådan förut och är lite sugna nu igen ;)

Sv: Arab/Haflinger

Varför inte en renrasig Haflinger alt Arab?:)

nej vad jag vet finns det ingen i sverige som sysslar med korsningsavel med Haflinger, men jag kan ju ha fel....

Jag vet både haflingerhingstar som betäckt arabston och haflingerston som blivit betäckta av araber, i Sverige. Däremot vet jag inte om dessa avkommor är till salu, för det är varken min hingst eller mina ston det handlar om ... ;)

I Österrike finns en "Araber-Haflinger"-förening: http://www.pferdezucht-austria.at/main.asp?kat1=49&kat2=382&kat3=319&vid=1

I Tyskland finns det också en del korsningar (50 % haflinger, 50 % arab), säkert i andra länder också, men jag antar att du söker någon i Sverige?

Japp jag har en :) Eller jag och jag, har haft henne på helfoder sedan i april.
Helt otroligt fin häst, hennes huvud är det finsate jag sett! Tyvärr mycket problem med henne :(

Kompisen har fotat en, tyvärr kan jag inte uttala mig om den nånting. Men läcker är den!

e.Aziz ox u.Courage 326 - Hattrick 1
valack f.1987

Aztro.jpg

lite sen men...
jag har en korsning på haflinger, commemara och arab. Vi är inte helt säkra på om det är connemara, om inte så är det någon annan ponnyras. Tro det eller inte, men vi tävlar faktiskt i ponnyallsvenskan i hoppning.
--Sydslätten--

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: Murray
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
685
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka