Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Varken Bomarc eller TC Kashmir har fått mitt hjärta att slå snabbare men Tosca tyckte jag om. Har bara sett henne en gång på utställning men upplevde henne som ett komplett sto, en god representant för rasen.
Jag är helt såld på araber med Crabbetblod, Ghazal, Red Baron, Rashid fick mitt hjärta att galoppera.:love:
Jag kommer ihåg när General Gold och Shimmering King visades här i Stockholm, jag har bilder tagna från den utställningen.
Nu lever jag min dröm och har genom de hästar jag importerat avkommor till de hästar jag beundrat i England.
I sommar avser jag att åka på Crabbet Convention i England, det skall bli såå spännande.
Ingela
 
Sv: Arabiska fullblod

Visst är det härligt med "galopphjärtan" och när man kan förvekliga drömmar.
Jo med TC fick jag gåshud och galopperande hjärta pga av hur komplett han var. Jag måste nog tillskriva honom Toscas kropp och hur hon vidare ger så fina kroppar på sina avkommor. Där är hon klockren. Givetvis betyder ju hennes starka stostam mycket också.
Ha det gott i England Ingela!
 
Sv: Arabiska fullblod

Jag har aldrig sett de hingstar ni skriver om, jo, Red Baron såg jag i en uppvisning på en utställning en gång, och han gav mig gåshud! Han var så mäktig där han kom galopperande med ryttaren på ryggen, så målmedveten, fort skulle det gå och fram skulle han!
Jag är mycket känslig för det där mäktiga som vissa hingstar har. Helst vill jag känna det där ryset med de hingstar jag använder. Har använt hingstar där inte den känslan har infunnit sig, och det har blivit bra, men bäst har det blivit när jag har följt hjärtat, så att säga.

Jag vill ha in Bask i min avel. Har det redan i Yosefine, men eftersom hon har vägrat förmera sig de senaste tolv åren och förmodligen kommer fortsätta vägra har jag väl gett upp där.

Och så vill jag fortsätta på Plannjas stolinje (Palma- Parma- Pokaznaja) genom hennes ettåriga dotter KE Pasja e. Glaz. Hon är det bästa av förra årets tre föl, och hon ska stanna här.
 
Sv: Arabiska fullblod

KL

Bombar på med min Galishimo, f. 2009 :p

underbaraste1.jpg


underbaraste2.jpg


underbaraste3.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

Vad söt han är din Galishimo! :)

Och så lite knapplån:
Jag och Noohr vann vårt lilla KM i working equitation idag :laugh: (kom alltså etta av sex ekipage totalt) Inte helt dålig tävlingsdebut! :D
 
Sv: Arabiska fullblod

Ser jättefint ut. Och du, han kommer bli ryyysligt snygg när han blir stor, syns ju långväg ;)

Saril, -grattis! Ska tametusan se till att komma ut och hälsa på er den här veckan som kommer.
 
Sv: Arabiska fullblod

Grattis!!:banana: Inga bild från tävlingen? Vill vi se i så fall!!:bump:

Tack!! :laugh: Blev inga bilder från när vi red vad jag vet (tyvärr!!), hade så fullt upp med nervositeten :p så jag hade inte en tanke på att det ju hade varit jätteroligt med bilder... Det togs en bild på oss alla när vi hade fått rosetterna, kan lägga ut den i alla fall sen när den kommer upp :)

Fjellheim: Du är så välkommen men nu på tisdag åker jag till Fuerteventura :angel: Men jag kommer rida lektion som vanligt nästa onsdag när jag kommit hem, så du kan ju komma ut då om du vill! :laugh:
 
Sv: Arabiska fullblod

Jag tycker dessa hingstar är lite mäktiga. Jag är speciellt förtjust i TC, så korrekt och fin på alla sätt, och jag hoppas att, genom mitt sto Tosca, hans barnbarn skall på ngt sätt ge heder åt honom. Bomarc är Toscas morfar så kombinationen barnbarnen har i sig tycker jag är fantastisk.
Det är min avel och jag tycker det skulle vara trevligt om fler putta in sitt avelstänk här. :)

Hehe, bomarc är nog en av de "fulaste" hingstar jag sett i verkligheten- men han var gammal och sliten då jag såg honom. Rygg som en hängmatta, som så många park/pleasurehästar har... Men jösses, han har lämnat avkommor utöver det mesta när det blev rätt! Hade själv en tid två Bomarcston som INTE var roliga, det gällde att avla på rätt ston...
 
Sv: Arabiska fullblod

KL

Nu är jag helt borttappad i denna tråd, vad mycket ni hinner med på 2 veckor! (det var ungefär då jag var inne sist)

Men såg någonstans att ni diskuterade showhingstar som presterar. Undrar bara om någon nämnt Kullatorps Elysion? Där tycker jag vi har en liten stjärna på uppgång, han är riktigt snygg, han har trevlig stam, han har nyligen debuterat MSV dressyr och hans ägare har ambitioner :)
 
Sv: Arabiska fullblod

Ja, debatten har varit glödhet!!:D

Ja, honom har jag också tänkt på under resans gång här. Såg honom i somras på Blommeröd i uppvisning tillsammans med FLM Verdi, och jag håller med dig. Jag gillade honom mycket, han har gång och utstrålning och en väldig lätthet i rörelserna. Ganska liten tror jag, men naggande god!:d

Men hörni, alla duktiga valacker! Kan vi inte få lite resultat kring vad valackerna har uträttat på banorna de senaste åren? En duktig valack gör ju också mycket fin reklam för arabhästen! Det är väl också förhållandevis få ryttare som vill/har möjlighet att ha en hingst som tävlingshäst.
 
Sv: Arabiska fullblod

Gomir, jag har alltid haft ett gott öga till crabbet- linjerna, och vete sjutton om inte det hamnar en sådan här en dag! Tycker de utstrålar stor ridbarhet, och så är jag ju så löjligt svag för mörka fuxar som jag har förstått att det finns en hel del av bland dem!:o
 
Sv: Arabiska fullblod

Men såg någonstans att ni diskuterade showhingstar som presterar. Undrar bara om någon nämnt Kullatorps Elysion? Där tycker jag vi har en liten stjärna på uppgång, han är riktigt snygg, han har trevlig stam, han har nyligen debuterat MSV dressyr och hans ägare har ambitioner :)

Honom hade inte jag hört talas om. Oj vilken läckerbit :love: (av hemsidan att döma)
 
Sv: Arabiska fullblod

Ja, debatten har varit glödhet!!:D

Ja, honom har jag också tänkt på under resans gång här. Såg honom i somras på Blommeröd i uppvisning tillsammans med FLM Verdi, och jag håller med dig. Jag gillade honom mycket, han har gång och utstrålning och en väldig lätthet i rörelserna. Ganska liten tror jag, men naggande god!:d

Men hörni, alla duktiga valacker! Kan vi inte få lite resultat kring vad valackerna har uträttat på banorna de senaste åren? En duktig valack gör ju också mycket fin reklam för arabhästen! Det är väl också förhållandevis få ryttare som vill/har möjlighet att ha en hingst som tävlingshäst.

Elysion är jättefin, korrekt och har ett topptemperament! Såg honom debutera i medelsvår i pay & ride för någon vecka sedan. Han är inte STOR men så liten är han inte, han är kort i kroppen och ger nog därför ett nätt intryck.
 
Sv: Arabiska fullblod

Kom på en sak; heder åt alla er som vågar visa era hästar på bild även i mindre smickrande vinklar! Och alla er som visar bilder där hästarna är naturella (mitt favoritögongodis!) och inte perfekt sminkade och uppställda!
Hade en bekant som blev precis vansinnig om man råkade visa en bild på någon av "hens" hästar där hästen inte stod/sprang med lång krökt hals och huvudet i en smickrande vinkel. Blev ju rätt tråkigt.
 
Sv: Arabiska fullblod

Hurra! Här känner jag mig helt med, jag lägger upp de knasigaste lerigaste bilder jag hittar!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Lillefrun
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
59 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp