Arbete utomlands (England/Irland)

fatzo

Trådstartare
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att arbeta med hästar i antingen England eller Irland?

Vore tacksam för svar.

Vänliga hälsningar
Linn

Sv: Arbete utomlands (England/Irland)

HEj!

Jag har varit i Galway på Irland på ett stall. Det var verkligen underbart!
Hästarna, allt det gröna och vattnet gjorde att jag stormtrivdes.

Skulle verkligen satsa om jag var du på irland!

Härligt!

Var var du någonstans?
Jag var på Flowerhill utanför Galway i somras, förälskade mig i landet och irländarna =)

Jag var på ett ställe som hette Rusheen Riding Stables.

Hade kanon fina hästar.
Trivdes bara inte med ägaren, men den kanadensiska tjejen jag jobbade med var kanon.

Ja folket var mycket trevligt och landskapet med.

Det var riktigt fint,

men var hittar ni såna jobb? hur mycket får man rida och hur mycket mockning och sådant fick ni göra, och fick ni lön, boende och mat?

Jag fixade mitt jobb när jag hade praktik i 3 veckor i 2:an på gymnasiet. Det man får är underbara hästar att rida och sedan en upplevelse för livet. hade ju ingen lön så.

Jag var i England och jobbade för sisådär 15 år sedan. Härlig erfarenhet även om det var kanonjobbigt. Inte heller jag trivdes med stallägaren, eller snarare karln i huset, frugan var helt ok. Lämnade stället efter ca ett halvår.
Jag bodde i en liten husvagn på tomten. Tjänade 50 pund i veckan och jobbade 6 dgr i veckan. Ok arbetstider om det inte var tävlingar, då blev det långa dagar.
Mockade och red deras hästar. Inga lektioner, men jag red flera jakter vilket var helkul! Det var fullblodshästar som användes för fälttävlan och point-to-point löp.

Fick mitt jobb genom en svensk annons som jag svarade på i Ridsport. Den som annonserade tipsade om en kontakt i England som jag ringde och via honom fick jag detta jobb.

Kan annars rekommendera tidningen Horse & Hound som har massor av jobbannonser. www.horseandhound.co.uk

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 345
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka