Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag fixade mitt jobb när jag hade praktik i 3 veckor i 2:an på gymnasiet. Det man får är underbara hästar att rida och sedan en upplevelse för livet. hade ju ingen lön så.
Jag var i England och jobbade för sisådär 15 år sedan. Härlig erfarenhet även om det var kanonjobbigt. Inte heller jag trivdes med stallägaren, eller snarare karln i huset, frugan var helt ok. Lämnade stället efter ca ett halvår.
Jag bodde i en liten husvagn på tomten. Tjänade 50 pund i veckan och jobbade 6 dgr i veckan. Ok arbetstider om det inte var tävlingar, då blev det långa dagar.
Mockade och red deras hästar. Inga lektioner, men jag red flera jakter vilket var helkul! Det var fullblodshästar som användes för fälttävlan och point-to-point löp.
Fick mitt jobb genom en svensk annons som jag svarade på i Ridsport. Den som annonserade tipsade om en kontakt i England som jag ringde och via honom fick jag detta jobb.
Kan annars rekommendera tidningen Horse & Hound som har massor av jobbannonser. www.horseandhound.co.uk
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...