Fattade det@Manza - jag gillar inte att du är rädd att missa något bra, utan menar att jag känner precis likadant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fattade det@Manza - jag gillar inte att du är rädd att missa något bra, utan menar att jag känner precis likadant.
[...]De erkänner själva att de inte tänkt igenom innan lanseringen. No shit, Sherlock?!
Hur har det gått TS? Jag letar efter jobb. . Eller.. Jag försöker hitta jobb att söka men ja, sidan är totalt värdelös!!!Jag har fast jobb på statlig myndighet. Av olika anledningar kollar jag dock efter annat. Varje dag brukar jag ta fem minuter och gå igenom det utbud som finns på Arbetsförmedlingen. Jag gör det genom att frisöka på de yrkestitlar som passar mig. Smidigt.
Idag kan jag inte fatta hur jag ska göra! Allt är nytt och ett djävla konto efterfrågas! Jag kunde logga in mig med e-legitimation, men kom inte vidare. Jag måste skapa konto. Och så står det typ "Om du vill
- Jag vill inte ha något konto hos AF!
- Jag vill verkligen inte skriva in mig hos AF!
På Platsbanken kan jag söka, men sen måste jag gå in på varje enskild träff och ser inte alla samtidigt.
Vad gör jag? Ska det vara såhär? Det är ju fan i mig absurt att jag måste ha en inloggning för att kunna söka jobb på ett effektivt sätt! Det snackas om regelförenklingar inom staten och så gör AF såhär. "Det blir enklare för arbetsgivaren att hitta dig..." Jag vill inte att någon arbetsgivare ska hitta mig! Jag vill kunna söka själv!
Någon som har koll hur man beter sig?
Hur har det gått TS? Jag letar efter jobb. . Eller.. Jag försöker hitta jobb att söka men ja, sidan är totalt värdelös!!!
Jag känner detsamma! Jag skickade ett allmänt tyckande om att sidan var kasst, och ett personligt.Jag försöker hitta personal att anställa, men sidan är så totalt djävla värdelös att jag faktiskt gett upp.
Jag känner detsamma! Jag skickade ett allmänt tyckande om att sidan var kasst, och ett personligt.
Ni får maila pressekreteraren. Driftig hästkvinna![]()
Jag hittade två jobb nu, men det bör finnas några fler i min kommun. Gamla sidan hade ju flera flera sidor. Å andra sidan lär man få hitta andra sätt att hitta jobb och personal, jag har fått mer än tre utbrott de närmsta tio minuterna.Jag blev kopplad direkt till en av de som jobbar med systemet efter att ha pratat med en kundmottagare. Även kundmottagarna tycker systemet är katastrof.
Nu går det ju att fritextsöka, så jag kör så. Men sidan är fortfarande rätt hopplös.Hur har det gått TS? Jag letar efter jobb. . Eller.. Jag försöker hitta jobb att söka men ja, sidan är totalt värdelös!!!
Även jag har varit inne för att söka jobb och jag fattade ingenting
Om man har ett specifikt yrke hade det varit lättare men jag söker allt möjligt som extraknäck för 3 månader. Det var helt omöjligt!
Klagade hos den handläggaren jag ska ha men hon svarade bara glatt "allt är krångligt innan man lär sig"
Jag anser mig normalbegåvad och van att surfa på nätet och jag höll på att få ett psykbryt. Tänk då hur omöjligt det måste vara för de som inte har någon större datavana eller de som inte behärskar Svenskan så bra
Ville även kolla in deras kurs och utbildningsutbud men det var inte lätt det heller.
Har aldrig haft svårt för att söka sådant på deras gamla sida.
Afs nya hemsida fåri betyg av mig
![]()
Så jag gör som bor på en liten ort, skriver in där jag kan tänka mig att jobba och söker igenom listan om där är något för mig. Först tyckte jag inte om sidan men nu har jag inga problem med den, jag tycker den fungerar bra. Jag kan tänka mig att det är svårare om man söker inom en större stad och man då får upp en väldigt lång lista och kanske vill specificera lite.Har ni provat att söka på den ort ni är intresserade av, på hemsidan?
Hälften av de annonser som kom upp för mig är inte ens inom 1,5 timme från rätt plats...
Har ni provat att söka på den ort ni är intresserade av, på hemsidan?
Hälften av de annonser som kom upp för mig är inte ens inom 1,5 timme från rätt plats...
Jag sökte för en liten ort.Så jag gör som bor på en liten ort, skriver in där jag kan tänka mig att jobba och söker igenom listan om där är något för mig. Först tyckte jag inte om sidan men nu har jag inga problem med den, jag tycker den fungerar bra. Jag kan tänka mig att det är svårare om man söker inom en större stad och man då får upp en väldigt lång lista och kanske vill specificera lite.