jag har problem med en tidigare arbetsgivare som jag slutade jobba hos för två månader sen och skulle behöva lite tips och råd. Han vägrar betala ut min semesterlön trots påtryckningar. Eller han vägrar inte utan varje gång jag hör av mig så ska han fixa det imorgon, nästa vecka, på måndag... ja ni förstår nog läget. Men jag får inga pengar. Jag var väldigt tydlig med att skriva i anställningskontraktet att min angivna timlön är exklusive semesterersättning, just för att jag vet att set fulas med det i denna bransch. Lönespecarna jag fått är ett skämt, skatten som dras är som tagen ur luften och de har inte betalat för alla timmar.. de gånger jag fått min egna och inte någon annans (misstänker starkt att det är något fuffens) men jag orkar bara "bråka" om en grej och semesterersättningen är mest pengar. Försökt kolla lite på internet och då står det att jag kan skicka ett fordringskrav till arbetsgivaren med dröjsmålsränta.. är det något jag kan göra själv? Eller måste jag ha jurist till hjälp? Jag kan tänka mig att dra in en jurist, men har inte lust att betala flera tusen - då blir det liksom inget kvar i slutet så jag slipper helst, men måste jag så måste jag.. någon som gjort något liknande? Eller har något tips?