Bukefalos 28 år!

Arbetslös på sommaren?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag kör skolbuss och av förklarliga skäl är jag arbetslös när det är sommarlov.

Jag hade ett sommarjobb som jag skulle ha här i byn men dom visade sig vara idioter och det blev inte så. Jag ska självklart fortsätta leta jobb som en dåre...!

Men finns det något att överleva på när man arbetar såhär och inte får något sommarjobb?
Jag är inte medlem i akassa, fack osv.
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Fast om man ska kunna överleva på A-kassan som icke betalande så måste man ha väldigt låga omkostnader... Men självklart är det bättre än inget.

Annars kanske man kan läsa någon sommarkurs och därmed få lite CSN.
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Varför är du inte med i a-kassan??

Tror den enda ersättningen du kan få är motsvarande socialbidrag.

Hoppas du lyckas hitta ett sommarjobb, och gå med i a-kassan så du inte sitter i samma sits varje sommar.
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Du kan troligen få grundersättning från alfakassan. Gå till arbetsförmedlingen den första arbetslösa dagen så hjälper de dig med den biten.
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Det ska jag göra! Hur fort får man hjälp isåfall?

Jag får tillbaka ett par tusen på skatten, men resten av sommaren blir kämpigt om jag inte hittar något jobb :/
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

är man inte med i akassan tror jag tyvärr dte är typ som karensdagar. TAr iaf jäkligt lång tid:/
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Kom på en sak. När jag var liten fixade kommunen sa att alla barn fick åka buss till badet under en del av sommaren. Då var det skolbusschaffisen som körde. Kanske inte finns alls längre eller i din kommun och tjänsten är i så fall redan tillsatt men anmäla sitt intresse som vikarie kan man ju göra i så fall.
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Kan du inte vikariera som vanlig busschaufför under semestrarna?

A-kassa kan du nog inte få så länge du är anställd. :confused:
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Du kan troligen få grundersättning från alfakassan. Gå till arbetsförmedlingen den första arbetslösa dagen så hjälper de dig med den biten.

Ska man inte ha varit med ett tag och betalat in avgiften? Som vanlig a-kassa?
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

A-kassa kan du nog inte få så länge du är anställd. :confused:

Antagligen blir TS uppsagd under sommaren och sen med hjälp av LAS återanställd när skolan börjar. Som vilket säsongsarbete som helst.

TS: anslut dig till a-kassan, som förvisso har karensdagar, men då får du iaf något. Sen kanske du kan prata med arbetsgivaren om att ha tex semester de 2 första veckorna när du egentligen är uppsagd. Alltså få förlängt och då ta semester någon vecka istället, till nästa år.
 
Sv: Arbetslös på sommaren?

Men kör du ren skolbuss?

Min svärgeska gör det och har lön året om. Hon fick välja mellan en högre lön dom månaderna hon kör, eller mindre och därmed få betalt på sommaren med.

Vet inte om ni har några såna upplägg?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 702
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 453
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 485
Senast: s957
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp