Ardenner som bockar

Har inte ridit ardenner men har både flugit av och suttit kvar på bockande nordsvensk. Har dock inte varit med om bockningsserier utan det är en här, en där - gärna kopplat till galoppfattning. Om det blir tungt för dem kan det komma en bockning istället för det man ber dem göra (generalisering).

Vill också varna för barbackaridning på en tunna. Luta dig inte för långt åt sidan för det finns ingen manke att ta spjärn emot. ;) Hälsningar en som glidit av i sidled flera gånger på tunnor (exempelvis för att undvika utskjutande grenar över stigen) :p

Vet inte vad du har för skada men tänk på att det blir väldigt brett att sitta på dem. En sadel med smalare midja är att föredra, för höfternas skull. :)
Jag har kotor i ryggen som inte mår så bra och kronisk värk så jag hoppas jag ska kunna sitta på en bred rygg. :o
 
Jag har ju en troligtvis ardenner/knabstrupper och se henne fara fram i hagen med halvblod som hon gick med förut är lite kul för hon är inte alls lika reaktiv eller rörlig :D
Precis det jag vill ha så mig gör det inget!
Nu när jag hade på sadel första gången så hoppar hon liksom jämfota bak lite för att visa sitt missnöje :love:

Blir det nått köp?
 
Jag har ju en troligtvis ardenner/knabstrupper och se henne fara fram i hagen med halvblod som hon gick med förut är lite kul för hon är inte alls lika reaktiv eller rörlig :D
Precis det jag vill ha så mig gör det inget!
Nu när jag hade på sadel första gången så hoppar hon liksom jämfota bak lite för att visa sitt missnöje :love:

Blir det nått köp?
Han är hemma! Så cool.
 
Om inte annat går han köra kanske? Är han inkörd? :)
Han är inkörd. Men han känns cool att rida.
Screenshot_20200112-152321__01.jpg
 
Jag blir så himla hästsjuk när jag ser fina kallblod och du har verkligen fått hem en läckerbit! Får fangirla lite på håll här. :D
Hahahaha ja de är fina. Detta är mitt första kallblod. Föda upp halvblod och rida kallblod är nog min melodi.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 040
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp