Ardenner utbildning.

Sv: Ardenner utbildning.

Tinkern är mkt kvi´ckare o smidigare trotts sin tyngd , jag har både den något lättare modellen ( har gått höga klasser dressyr o hoppar mkt bra)

Oj,nu blev jag nyfiken,vem är den som gått högre klasser i dressyr? :)
 
Sv: Ardenner utbildning.

Och bara för att du haft häst i några år innebär inte det att du kan allt eller att du alltid vet vad du pratar om ;)

Jag har haft egen häst sen 97, är praktiskt taget uppvuxen med hästryggen med en hästkunnig mamma. Min morfar hade ett 10-15 tal hästar, så min mamma växte upp med hästar och min pappa har även han ridit.

Jag är 24 år gammal och tycker fortfarande att jag har mycket kvar att lära, i 11 år har jag haft egen häst, men känner mig fortfarande som en nybörjare ibland och får ringa grannen och rådfråga när jag känner mig osäker på något..

Det finns alltid mer att lära ;)
 
Sv: Ardenner utbildning.

Och bara för att du haft häst i några år innebär inte det att du kan allt eller att du alltid vet vad du pratar om ;)

Jag har haft egen häst sen 97, är praktiskt taget uppvuxen med hästryggen med en hästkunnig mamma. Min morfar hade ett 10-15 tal hästar, så min mamma växte upp med hästar och min pappa har även han ridit.

Jag är 24 år gammal och tycker fortfarande att jag har mycket kvar att lära, i 11 år har jag haft egen häst, men känner mig fortfarande som en nybörjare ibland och får ringa grannen och rådfråga när jag känner mig osäker på något..

Det finns alltid mer att lära ;)

Kan inte mer än att hålla med!
Trots att jag haft egna hästar i sjuherrans många år, hästutbildningar, tävlingsmeriter i flera grenar och jobbat proffessionellt i flera år med hästar blir jag allt som oftast en osäker liten rädd fjortis ibland och tycker att mina tränare och mentorer är det viktigaste som finns!

Det allra roligaste med hästeriet är att man aldrig aldrig blir fullärd, det finns alltid mer och mer kunskap och erfarenhet att hämta in, hur mycket man än kan!

Till TS:
Ta chansen att vara lite ödmjuk och lär av alla erfarna hästmänniskor som vill hjälpa dig och ge dig goda råd! De flesta som svarar dig i denna ttråd är dubbelt så gamla som dig och har haft häst längre du levt, så var inte så avvisande. Kan du redan allt finns ju ingen anledning att fråga heller?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
317
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: valy
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 402
Senast: Johannna1
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp