Året runt träning ute

Barbabelle

Trådstartare
En personlig tränare här där jag bor har ett utegym där hon kör gruppträning ute året runt.
Hur klär man sig för att träna utomhus mitt i vintern? Vad har man för skor? Underställ?
 
Jag var med på organiserad gruppträning ute förra vintern och våren. Jättekul!
Jag hade träningstights med långkalsonger i merinoull under, på överkroppen hade jag ett träningslägret, ullunderställströja med hög krage, och en träningsjacka. På fötterna hade jag goretex-skor som klarar väta bra.
Samt en mössa och ett par handskar i softshell med fleecefoder.

Men vi tränade mitt i skogen, i regn, lite snö och sånt. Dock i Göteborg, så blev aldrig riktigt kallt.
 
En personlig tränare här där jag bor har ett utegym där hon kör gruppträning ute året runt.
Hur klär man sig för att träna utomhus mitt i vintern? Vad har man för skor? Underställ?
Jag hade laget på lager, och skalade av allt eftersom jag blev varm och kunde klä på mig igen när jag skulle hem.
 
En personlig tränare här där jag bor har ett utegym där hon kör gruppträning ute året runt.
Hur klär man sig för att träna utomhus mitt i vintern? Vad har man för skor? Underställ?
Vilken del av landet? Vi kör ute året runt med löpgruppen men jag bor i Skåne och här blir ju sällan låga temperaturer. Däremot ofta isiga vindar. På vinterträningarna har jag lager på lager så att jag kan ta av mig allteftersom. Och med mössa och vantar på så behöver man oftast inte hos oss ha så varmt på resten av kroppen.
 
Dum fråga, men är det inte skönare att vara inomhus där man slipper bylta på sig såpass? Det kanske är speciella övningar som kräver att man är utomhus, iofs.
 
Dum fråga, men är det inte skönare att vara inomhus där man slipper bylta på sig såpass? Det kanske är speciella övningar som kräver att man är utomhus, iofs.

Personligen älskar jag att träna ute när det är vinter. Frisk luft, rosiga kinder, varma flåsningar, svart himmel och gatulyktor 👌

@Barbabelle jag har fodrade tights, T-shirt, långärmad lite tjockare träningströja och tunn vindjacka. Sen tjockare jacka på vägen dit och hem som jag la ifrån under träningen. Pannband. Vantar.
 
Personligen älskar jag att träna ute när det är vinter. Frisk luft, rosiga kinder, varma flåsningar, svart himmel och gatulyktor 👌

@Barbabelle jag har fodrade tights, T-shirt, långärmad lite tjockare träningströja och tunn vindjacka. Sen tjockare jacka på vägen dit och hem som jag la ifrån under träningen. Pannband. Vantar.

Jag trivs inte alls ned att träna inne, mycket härligare utomhus i skogen med bara pannlampor som ljuskälla ❤️

Man hör att ni inte bor i Norrbotten 😁
(Förlåt, kunde inte låta bli!)
 
Fodrade längdtights är toppen till utomhusträning även om det inte är skidåkning (oftast mycket bättre än löptights som påstås vara för vinter). Underställsbyxor under om det är riktigt kallt. Bra strumpor. Underställströja (tjocklek beroende på temperatur), fleecetröja om det är riktigt kallt, softshelljacka. Neck warmer, handskar och pannband/mössa.

Airtrim om det är kallare än typ -12, beroende på hur känsliga luftrör man har.
 
Fodrade längdtights är toppen till utomhusträning även om det inte är skidåkning (oftast mycket bättre än löptights som påstås vara för vinter). Underställsbyxor under om det är riktigt kallt. Bra strumpor. Underställströja (tjocklek beroende på temperatur), fleecetröja om det är riktigt kallt, softshelljacka. Neck warmer, handskar och pannband/mössa.

Airtrim om det är kallare än typ -12, beroende på hur känsliga luftrör man har.
Ja! Det är ett tippentips! Jag älskar längdtights för kallt/dåligt väder. Jag har olika varianter och de är så mkt smartare utformade än tights för löpning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: Seaside
·
  • Artikel
Hästnyheter Träningsprofilen Mia Rodhborn älskar att träna utomhus. Här är hennes bästa tips för att få till träningen i vinter – och sedan lyckas...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Träningsprofilen Mia Rodhborn älskar att träna utomhus. Här är hennes bästa tips för att få till träningen i vinter – och sedan lyckas...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
847
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp