Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag skulle inte tacka nej till en. Har faktiskt funderat på att köpa hem en, men jag väntar nog till mellandagsrean för att se om det finns något bra erbjudande då
Ska dock vara ärlig och säga att jag var tvungen att googla för att se vad en "råsaftscentrifug" var för något varför inte bara säga "juicepress"
Men ellerhuur haha :P juicepress vet väl typ alla vad det är. Var också tvungen att googla :P. Gissar dock på att jag inte heller skulle använda den speciellt mkt, kanske i början endel men ja, jag vill ändå ha en
Enkelt förklarat så är en juicepress till för citrusfrukter (apelsiner och dylikt) eftersom den pressar ur saften ur frukten. Dessa finns även som manuella när man själv vrider apelsinen för att juicen ska åka ur Finns såklart mer eller mindre avancerade juicepressar.
En råsaftcentrifug klarar av de flesta frukter och grönsaker och river ner dem, sen snurrar den runt dem jättefort (centrifugerar) så att saften separeras från skal och fruktkött.
Med andra ord, med en juicepress kan du göra apelsinjuice och med en råsaftcentrifug kan du göra morotsjuice och tomatjuice också
Har själv en. Inte så jobbig att diska vad jag tycker. Bara att tömma ut resterna från frukt och grönsaker och skölja av. Också knivarna måste rengöras. Mer än så är det inte. Gott blir det också, med färsk juice!