Årets julklapp

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare emlem
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 957
Sv: Årets julklapp

Skulle också vilja ha en! Dock skulle den knappast bli använd mer än ett par gånger, för jag gissar att den är jobbig att diska :o.

Jag skulle inte tacka nej till en. Har faktiskt funderat på att köpa hem en, men jag väntar nog till mellandagsrean för att se om det finns något bra erbjudande då :)
Ska dock vara ärlig och säga att jag var tvungen att googla för att se vad en "råsaftscentrifug" var för något O_o varför inte bara säga "juicepress":banghead:

Om delarna går att diska i maskin så vill jag ha en :D

Använder mycket grönsaker å sånt och smoothies i all ära men är lite för tjockt för min smak. Kanske blir nått på rean om det faller mig in :)

Men ellerhuur haha :P juicepress vet väl typ alla vad det är. Var också tvungen att googla :P. Gissar dock på att jag inte heller skulle använda den speciellt mkt, kanske i början endel men ja, jag vill ändå ha en :D

Enkelt förklarat så är en juicepress till för citrusfrukter (apelsiner och dylikt) eftersom den pressar ur saften ur frukten. Dessa finns även som manuella när man själv vrider apelsinen för att juicen ska åka ur :) Finns såklart mer eller mindre avancerade juicepressar.

En råsaftcentrifug klarar av de flesta frukter och grönsaker och river ner dem, sen snurrar den runt dem jättefort (centrifugerar) så att saften separeras från skal och fruktkött.

Med andra ord, med en juicepress kan du göra apelsinjuice och med en råsaftcentrifug kan du göra morotsjuice och tomatjuice också ;)

Jag önskar att det varit typ årets sommarpresent. Då hade jag vetat vad jag skulle göra av äpplena på våra ÅTTA äppelträd... :p

Blir dock lite glad om jag får en i julklapp med, för då har jag ett projekt till nästa år :D

//Nordthor (trött på äppelkaka).

Har själv en. Inte så jobbig att diska vad jag tycker. Bara att tömma ut resterna från frukt och grönsaker och skölja av. Också knivarna måste rengöras. Mer än så är det inte. Gott blir det också, med färsk juice! :D

Liknande trådar

Samhälle Flera sjukhus verkar ha infört självincheckning i vården även min vårdcentral. Jag funderar på hur det fungerar när en äldre person... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 647
Senast: bollen__
·
Mat Imorgon är det dags för en semla (eller två) :bump: Var hittar ni er semla? Förut brukar det ju vara bedömningar i tidningarna men de... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 595
Senast: Freazer
·
Kultur På begäran tänkte jag visa hur vi hanterar årets påskägg 😊 Vårt påskägg är ett strutsägg, men fyll gärna tråden med bilder på andra...
Svar
0
· Visningar
156
Tjatter Vilka tittar? Vad tycker ni hitills om årets säsong? Vad tycker ni om årets uppdelning med två gårdar?
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka