Årets trädgårdssäsong 2008!

Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Det är nog alldeles för tidigt, oavsett var du bor (zon 1?). Vänta en månad eller två (april) tills det börjat växa ordentligt istället.
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Bor i zon 4 och i vanliga fall är det tidigast i april som det börjar bli grönt. Nu växer det gräs på ängarna också. Älgarna och rådjuren betar. Snödropparna har nästan blommat över och de har som tidigast visat sig i slutet av februari de andra åren.
I november plockade jag en vitsippa i diket, så tiden är ur led!!!
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Visst är det tidigt i år. Men frågan är om man vågar chansa? Det kan ju komma bakslag. Har du många plantor? Du kan ju alltid experimentera och klippa någon nu och vänta med andra, och se vad som händer. Om inget annat kanske du lär dig något och det är ju alltid roligt. :)
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

*kl*

Någon som tänker gå på Hem och Trädgårdsmässan / Skånsk Trädgård i Malmö den 6-9 mars?

Mimsan! Vad säger du om att åka till Malmö på mässa istället för uppåtlandet (pelargonerna)? :)
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Jag vet inte om/när man kan beskära gråmalva, däremot har jag sett jättebuskar av den som var ca 150 cm höga.

Jag fick några malvliknande "Sphaeralcea" i blandade rosa toner som gratispack när jag beställde fröer, är det någon som vet något om dem?
Vet inte riktigt var jag ska göra av dessa, de kan enligt förp. bli 90-120 cm höga.
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Idag fick jag lite fler fröer i postlådan, som nu planterats i såjord.

På en av krukorna, med ett "maverick appleblossom"- pelargonfrö i, står det "T.Alsterfeldt" :angel: .
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Puffar upp tråden! :)

Här blommar krokusarna och jag har sett rosenbuskar med utslagna blad i byn.
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Puffar upp tråden! :)

Här blommar krokusarna och jag har sett rosenbuskar med utslagna blad i byn.

Det är ju nästan som man vill gråta.

*går ut och sandar*

(Jag missunsam och avundsjuk? Nä vaddå?!?)
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Var på besök hos mina föräldrar. Deras fjärilsbuske har fått blad! Skulle gå och se om den överlevt vintern och när jag kommer fram är där mängder av blad! Snälla nån, dra in dom igen och vänta några veckor till iaf!!!
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

*kl*

Någon som tänker gå på Hem och Trädgårdsmässan / Skånsk Trädgård i Malmö den 6-9 mars?

Mimsan! Vad säger du om att åka till Malmö på mässa istället för uppåtlandet (pelargonerna)? :)

JAAA! Fredagen den 6 kan jag som det ser ut just nu! :)
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

:mad: Vilken ond människa du är som påstår att det skulle vara en trädgårdsmässa mitt i min trädgårdsabstinens, det är ju inte ens långt till Malmö :crazy:
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

:mad: Vilken ond människa du är som påstår att det skulle vara en trädgårdsmässa mitt i min trädgårdsabstinens, det är ju inte ens långt till Malmö :crazy:

Jamen vet du inte redan att jag är oooohohooondast av alla här på Buke? :devil: :angel: :D
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Det måste du vara! :eek: sambon hintade iaf om att han kanske kan få tycka att vi kan åka på trädgårdsmässa :banana: buketräff kanske?
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Rosorna har stora musöron och krokus och snödroppar, vintergäck, julros blommar för fullt. Jag har klippt min lavendelhäck och rosorna i dag, kändes som sista minuten fast det bara är februari.
Ska hamla mina pilar, göra knippen som ska ligga i blöt i dammen nån månad, sen ska dom planteras. Mina får (jätteråttor) har ringbarkat en del av den friväxande häck (120 m) som jag satt runt ridbanan. Så jag får fylla i lite.
Är det nån som vet var man kan köpa såna där "trädskydd" som ser ut som spiraler?
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Gnagskydd el. vad det kallas borde väl gå att köpa på blomsterhandlar (plantagen, bauhaus, blomsterlandet etc.)?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp