Argumentera mot oseriös avel

Förstår dig inte överhuvudtaget. Om detta vore min vän, och jag ger min vän valet att antingen ta hand om situationen med hundarna (dvs abort om det var oklart på nått vis??) själv annars så anmäler jag denne till länsstyrelsen som gör det åt henne. Då hjälps ju hunden oavsett vad min vän väljer. Men du kan tydligen anse att det ändå finns nått i mitt resonemang som leder till att hunden inte får hjälp - jag hade gärna velat veta vad du tänker på då. Men är det meningslöst att fråga så är det väl det. Du får gärna ta alla "sista ord" i världen om du vill?
I nåt hypotetiskt fall som involverar dig och din vän så skulle det förstås hjälpa. Men hunden i det här specifika fallet som diskuteras får inte hjälp då TS redan sagt att denne inte kommer anmäla vännen av nån anledning.

Något jag f.ö. ser som medbrottsligt. Hundägarens vänner har makt att rädda dessa hundar från ett liv hos en människa som inte bryr sig om deras välmående och troligen aldrig kommer att göra detta. Vi talar ju inte bara om den här gången utan alla framtida löp också (om hunden överlever).
I ooch med att ingen anmäler hundägaren så är visst hundarnas liv inte så mycket värda för de runt om hundägaren heller. Mycket tragisk situation för hundarna.

I nåt hypotetiskt fall som involverar dig och din vän så skulle det förstås hjälpa. Men hunden i det här specifika fallet som diskuteras får inte hjälp då TS redan sagt att denne inte kommer anmäla vännen av nån anledning.

Något jag f.ö. ser som medbrottsligt. Hundägarens vänner har makt att rädda dessa hundar från ett liv hos en människa som inte bryr sig om deras välmående och troligen aldrig kommer att göra detta. Vi talar ju inte bara om den här gången utan alla framtida löp också (om hunden överlever).
I ooch med att ingen anmäler hundägaren så är visst hundarnas liv inte så mycket värda för de runt om hundägaren heller. Mycket tragisk situation för hundarna.

Håller med dig. Men jag kan inte mer än att ge råd baserat på mina åsikter. Nån föreslog att hon skulle anmäla vännen. Min åsikt var att jag tycker man ska ge sin vän en chans att göra rätt sak innan man anmäler denne.

Ja, tragiskt är det. Förstår faktiskt inte riktigt hur det kan finnas människor som skrattar om såna här saker som om det vore ingenting. Och det är det som gör att jag låter lite barsk också antar jag, har bara inget tålamod för sånt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka