Gwaeron

Trådstartare
Jag undrar om nån här har koll på hur pass bra Hööks nubuckstövel Arienne är. Dvs den bruna stöveln med massa snörning på hela framsidan. Går dragkedjan lätt sönder, är lädret bra kvalitet, hur i hela fridens namn gör man rent nubuck, är den bekväm att rida i, är sulan hal så man drattar omkull på snö osv... Jag vill veta allt:) Det skulle ju inte kännas värt besväret att åka Hela den långa vägen till hööks för att prova en stövel som folk vet är dålig:)

Sv: Arienne

Jag har ingen personlig erfarenhet av den.
Men min kompis har den sen tidigare. Den har format sig efter hennes ben då hon rider. Dom ser fina ut fortfarande och vad jag vet har dom inte varit sönder. Och jag har inte sett henne dratta omkull med dom enda anledningen hon har skor när hon inte rider är att hon inte gillar att gå i stövlar.
Jag brukar rengöra nubuck som vanligt läder.

Sv: Arienne

Jag har dom och har haft sedan i sommras. Jag avr tvungen o köpa ett par nya stövlar då jag för 4de gången fått min lilltå avtrampad och helt enkelt kunde glömma att få ner foten i mina cavallostövllar *muttrar*

Dom är jättesköna, inte såå hala. Tycker att dom varit klart värda sitt pris. Den enda nackdelen med dom är att jag tycker att jag ser klumpig ut med dom på.. men de e ju rent kosmetiskt.. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka