Arnikaliniment- spädas??

Noteca

Trådstartare
Jag bara undrar om arnikaliniment måste spädas innan man bandagerar uppepå?
OM det nu ska spädas, hur mycket?
På min flaska står det bara att man ska späda med sprit eller vatten om man skall göra ett våtvarmt omslag, ingenting om vanlig användning i samband med stallbandage etc.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag vill ju inte riskera att blistra pållan... :crazy:
 
Nej du behöver inte späda det.

och det är i princip omöjligt att blistra med arnika =) Valacken som är superkänslig (och fick punktblisterskador på framsidan av kotan av värmepaddarna) har inte fått minsta fläck trots rejäl inmassering av arnika och täcke alt bandage ovanpå.

Så, kör på bara =)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 182
Hästvård jag har köpt hibiscrub till min hästs rasp då jag hört att de ska vara bra. men de jag frågar er som använder eller använt hibiscrub...
Svar
18
· Visningar
2 485
Senast: Korven
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 131
Hästhantering Hur tänker ni vad gäller att utsätta sig för risker i samband med hantering av andras hästar? Jag har varit ganska "bortskämd" med...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 560
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp