• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Britta68
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 507
B

Britta68

3-åringen trillade och slog upp ett litet sår på kinden för en och en halv månad sedan. Tyckte inte det såg så farligt ut då, men nu syns det alltjämt ett rosa ärr, ca 5 mm långt och 2 mm brett, där skorpan satt....kommer det att blekna eller borde man göra nåt?? Vill ju inte han skall ha ett ärr i ansiktet för resten av livet :(.

Sv: Ärr?

Jag kan säga att min lille kille har gjort flera stycken sådana sår som jag var säker skulle bli stoooora ärr men dom har försvunnit som tur är.

Jag slog mig mycket när jag var liten, skar upp pannan en gång och skar upp en del av ena näsborren osv, men det är inget som syns idag!

Barn har en förmåga att läka bort sånt helt, verkar det som.

Tack alla för era svar, verkar som att läget är lugnt trots allt :p!

Om inte så vittnar det bara om ett aktivt liv :) Har ett "Joey"avsnitt(Joey Tribbiani från Vänner) i tankarna, brorsonen har inte ett enda ärr pga överbeskyddande mamma medans Joey har ärr lite här och där, visst han har slagit sig men han har gjort mycket (mer) roligt också =)

Rasmus blev klöst över ögonbrynet förut och det syns fortfarande.
phpo4cpnz.jpg

29502751.jpg

29572897.jpg

Är väl typ 1 år och 3-4 månader mellan bilderna.

Jag ser nog inget på bilderna iaf....kanske nåt man mest ser om man vet att det finns där?

På skolfotot syns det jättetydligt tycker jag ;)

Sen har han ju kraschat några gånger också. Bla på isen regält i februari i år. Syns ingenting fast han skrapa upp läpp och näsa.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 261
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 307
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 342
Senast: cirkus
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka