Bukefalos 28 år!

Arrende av stall

S

Stallfunderingen

Arrendeavtalet är på väg att gå ut. Vad är rimligt att betala egentligen?

Om man har ett stall som rymmer ca 15 hästar med 2 hektar mark till. Arrendatorn har själv byggt ut stallet lite och även byggt ridhus på ofri grund för 9 år sedan.
 
Sv: Arrende av stall

Det beror väl lite på läget också. Om det ligger på ett attraktivt stället så blir det ju klart mer värt än om det långt bort från ära och redlighet så att säga.
 
Sv: Arrende av stall

Det är ett hyfsat läge. Inte utanför storstad precis men i ett område med mycket hästar.
 
Sv: Arrende av stall

Arrenderar mer mark av andra gränsande markägare.
 
Sv: Arrende av stall

som tidigare sagts beror det ju på läget, standard och vilket underhåll som krävs från hyresvärden.
vi arrenderar/hyr ett stall m 15 boxar straxt utanför örebro, ridbana, galoppbana och ca 15 ha mark. vi förväntas sköta allt underhåll både av byggnader och mark. vi håller med egna maskiner osv. för detta betalar vi straxt under 50tusen +moms om året.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 264
Senast: Sel
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp