Arrendekostnad?

M

MightyT

Jag funderar på att arrendera betesmark. Är det någon som vet vad sådant rimligen brukar kosta? Jag vill ha lite fakta med mej vid en eventuell förhandling...

Sv: Arrendekostnad?

Hör med Hushållningssällskapet där du bor! Sedan beror det på vad du menar med "arrende". Ett jordbruksarrende måste exempelvis vara skriftligt. En del har andra typer av överenskommelser men med dagens EU-stödsregler gäller det att inte göra fel, det kan drabba både den som arrenderar och den som arrenderar ut.

Ja, jag misstänker att det kommer att röra sig om ett skriftligt arrende... lite som ett hyreskontrakt? Är det inte så det brukar gå till? Jösses vad jag kände mej bakom i denna fråga, men så är det ju också därför jag frågar:o

Jag funderar på att arrendera betesmark. Är det någon som vet vad sådant rimligen brukar kosta? Jag vill ha lite fakta med mej vid en eventuell förhandling...

Jag arrenderar av kommunen, betalar 2750 kr/ år för 2.5 ha

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
508
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Ni som har privathästar som går lektioner, vad får ni i ersättning? Jag börjar känna att ersättningen är lite låg, men vet faktiskt inte...
Svar
10
· Visningar
1 688
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka