Bukefalos 28 år!

Årtiondets hästar/kuskar (00-09)

R

readycash

Om det finns en årets häst-gala, borde det ju finnas en gala för hela årtiondets också? Inte bara för de svenska, för hela världen - så för skojs skull har jag tillverkat min "årtiondets-hästgala", skriv gärna hur ni själva hade gjort. ;)

Årtiondets häst:

1.Varenne (IT) - Bäst genom tiderna, då är han ju självklart det här årtiondets häst med?

2.Jag de Bellouet (F) - Kanske samma kapacitet som Varenne, men alla skumraskaffärer kring ägarfamiljen Gallier drar ned betyget.

3.Meaulnes du Corta (F) - Haft en lång fin kärriär, pricken över i't kom i våras när han vann frankrikes tre största lopp (lång:Prix d'Amerique, medel:Prix de France, kort:Grand Criterium de Vitesse) vilket inte hänt sedan Ourasi's dagar.

Årtiondets tränare:

Pierre Levesque (F) - Tränat de tre senaste årens Prix d'Amerique-vinnare, 07-08 Offshore Dream och nu senast Meaulnes du Corta, det säger det mesta.

Årtiondets kusk:

Tim Tetrick (US) - Världsrekordet med 1189 segrar (2007) räcker för mig för att han ska placeras överst, att tävla på två-tre banor per dag är värd all respekt.

Självklart tänker alla olika kring det här, fast någon kan ju knappast placera någon över Varenne som årtiondets häst. :)
 
Sv: Årtiondets hästar/kuskar (00-09)

Kallblod är inte min grej, men hade kategorin funnits på min "gala" hade han varit självskriven där ja. ;>
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp