J

jessie90

Är åsna bra att rida skogs turer med???

Vet nån bra åsne sida???
 
Sv: Åsna

Vi hade en åsna på ridskolan ett tag. hans skötare red ut honom då och då och så gick han barnridning. Han fick tyvärr åka hem igen eftersom han var lite högljudd :angel:

Jag vet att det finns åsnetävlingar också i bla. england men inga bra sidor. Sök på google :idea:
 
Sv: Åsna

Åsnor är mycket säkra på foten. Jag har minnen från en åsna på ridskolan där jag är uppväxt...fast den var lite tjurig och ville mest bara ha sin egen skötare i närheten. Annars gick hon runt fritt tillsammans med en get!

En väninna har en görläcker mulåsna som min dotter har ridit mycket på. En fantastisk lite varelse som är hur uthållig som helst och som fungerar som en häst med lite mer egensinne :angel:
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Har letat runt men hittar nästan inga åsnor tillsalu. Någon som vet var man kan hitta åsnor till salu i Södra Sverige?
Svar
7
· Visningar
3 942
Senast: Nytant
·
Hästvård Är det någon mer än jag som sett filmerna med åsnor som verkas i Kina? Finns den här metoden på fler ställen i världen, eller är det en...
Svar
10
· Visningar
1 781
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är vår och att rida ut i skog och mark är stärkande för både hästar, ryttare, kropp och själ. Men det gäller att tänka säkert på turen.
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Hej jag kanske ska få åsna och väger 53 kg så jag undrar hur hög manke åsnan behöver ha för att jag ska kunna rida
Svar
5
· Visningar
2 156
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp