Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men gulleJag har två åsnor, en miniatyr och en liten standardåsna. Visa bifogad fil 166245
Åh jag älskar åsnor!Jag har två åsnor, en miniatyr och en liten standardåsna. Visa bifogad fil 166245
De är rätt olika, man kan inte tvinga dem till något de inte vill, man måste ha tålamod och övertala dem.Men gulle
Vad gör du med dem?
Har du hästar också? Är de väldigt olika?![]()
Ja, de har stark vilja om de inte är trygga med det man utsätter dem för.Åh jag älskar åsnor!
Stämmer det att de har stark vilja?
Mina kompis har haft åsnor. En blev hon tvungen att sälja för den var inte trygg med henne längre. Den hade varit sjuk och behövde sprutas. Efter det så tålde inte åsnan henne.Ja, de har stark vilja om de inte är trygga med det man utsätter dem för.
Därav "envis som en åsna", de är egentligen inte envisa, men står helt still tills de är trygga.
Och de beter sig annorlunda jämfört med en häst, om det kommer in en okänd hund i hagen tex. Mina åsnor går till attack och försöker greppa tag om "rovdjuret" med munnen för att kunna stampa på det med sina framben.