K

kratta

Finns det någon som vet hur asp träd ser ut?, jag har försökt letat på internet överallt .
Asp ska vara jätte bra så att hästarna har något att gnaga på i boxen.
Men jag vet inte vilket träd jag skall fälla. :confused:
Så om någon har något bra tips så är jag tacksam.

Sv: ASP Träd

Asp

Asplöv - Populus tremula
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/skog_bild/aspblad.jpg
Aspen har rundade blad med tandad kant. Bladskaftet är tillplattat från sidorna. Därför rör sig löven och rasslar även vid mycket svag vind. Om någon är rädd och skakar säger man ofta att han eller hon "darrar som ett asplöv".

Asphänge - Populus tremula
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/skog_bild/asphangen.jpg
Aspen blommar som många andra av våra vanliga lövträd med hängen och pollenet förs med vindens hjälp från ett träd till ett annat.

Sv: ASP Träd

Sweet skrev:
Vart var du på biologilektionerna i skolan??
Ja det hade varit enklare men jag var nog inte så intresserad justdå. :angel:
Eller så är det alshimers Light

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 117
Senast: lundsbo
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 604
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V