Asus dator som krånglar

Sv: Asus dator som krånglar

Okej.

Jag ringde Asus support igår. Fick inte hjälp på något sätt så datorn fungerar igen. Han bad mig testa trycka ner "F9" när jag startade datorn för att se om den gjorde någon form av systemstart eller liknande.
Happhapp, känns som jag inte kommer få igång denna. :p

Genom att tycka F2 ska man komma till BIOS och kunna välja vilken enhet man vill boota från. Sen är det bara att starta med en USB-sticka med lämpligt operativsystem. :laugh:

Om man installerar om sin dator med Linux så får man nog räkna med att inte få någon hjälp av tillverkaren. Därmed inget ont om Linux men man bör kunna fixa (alt. känna någon som kan) en hel del på egen hand är min uppfattning iaf :)

Linux = förutsätter att du kan.
Windows = Förutsätter att du är en idiot.

/D. som kör windows :P

Senast ändrad:

Det är väl snarare Apple som förutsätter att du är en idiot. Microsoft är lite mellanting tycker jag:p

Datorn kom med Linux installerat när den köptes. Jag har inte engagerat mig i att byta eftersom den är så liten och Linux känns mer lämpligt till den än Windows.

Nu var det ju inte tillverkaren jag ringde, utan supporten som inte har så stor koll på Asus.

Okej, om jag nu vill installera om Linux på datorn via en USB, ska jag bara plugga in den i datorn när jag startar den? Det är väl omöjligt att den startar och installerar om då när jag inte kommer kunna se något att öppna.

Hjälp?!

Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur man gjorde, men det går att återställa till ett tidigare datum, har använt det några gånger!

Vidare så ingår uppdateringar och sånt från asus, men man ska registrera datorn där och då funkar uppdateringarna, vilket det är tveksamt från andra ställen.

Ptr

Jodå, den ska nog komma igång!

Tappa inte modet! Då fungerar inget!

Ptr

Hej!

Jag skulle hävda (liksom de flesta av mina gamla klasskompisar) att kan man allt kör man Linux, gillar man att starta om datorn minst en gång i veckan kör man Windows och vill man ha något som är användbart och fungerar utan större problem kör man Mac.

/Lavinia, användbarhetsnörd (nej, det är inte samma som användarvänlighet, inte det minsta)

Liknande trådar

Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka