Äta och göra i Karlstad?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Kratus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 469

Kratus

Trådstartare
Jag och pv ska till Karlstad några dagar fram över (sön-ons) och undrar om ni har några tips på trevliga restauranger, gärna med bra veggo mat.

Vad kan man annars göra här? Vi promenerar mycket så om det finns några trevliga ställen att göra det på så tas sådana tips tacksamt emot.

Har tyvärr ingen koll på restauranger men Sandgrundsudden och Värmlands museum kan jag rekommendera. Där finns en restaurang men har tyvärr ingen koll på maten.

Nonna Grassa har bra italienskt. Barón bra tapas i fräck miljö om än hög ljudnivå! Guldapan är också trevligt. Jag älskade bröderna olssons elektiska som tyvärr har stängt men deras systerrestaurang Olssons Bazaar kanske kan vara något - jag hann bara vara där någon enstaka gång innan jag flyttade från Karlstad. Frost, Brasseriet, Fontanta di Trevi är alla helt okej!

Zao street kitchen har väldigt god lunch i enklare format om man gillar asiatiskt.

Sandgrundsudden och Lars Lerin-utställningen är ett måste. Brigadmuseet om man lockas av sådant. Sen tycker jag väl kanske inte att Karlstad är världens mest spännande stad men den är trevlig att promenera i, framför allt om man följer vattnet. Mariebergsskogen och strandängarna där är säkert jättefint att promenera såhär års. Har ni bil kan jag varmt rekommendera Borgvik - fantastisk miljö och i Sliperiet har de fina konsutställningar/andra kulturevanemang och riktigt bra mat.

Jag bodde i Zakrisdal och promenerade ofta ner mot Dingelsundet/Knappstadviken och även ibland via Rosenborgsgatan genom Sommarro mot stan. Lite längre, men väldigt fin natur! Mycket "fågelskådarmarker", lite våtmark och strandängar osv.

Liknande trådar

Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
165
Fritid Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll. Det vore...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Lightzone
·
Fritid I sommar ska jag på ett födelsedagsfirande utanför Knivsta och vi kör från Malmö. Firandet börjar redan tidig eftermiddag så vi tänkte...
Svar
4
· Visningar
276
Senast: Masqueradee
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband