Bukefalos 28 år!

Åtalas för hot mot hästtjej

Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

jäklar, det var inget dåligt hot heller... fy så obehagligt!
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Riktigt fånigt faktiskt. Klart att man i stridens hetta slänger ur sig saker. Vem vet vad han fått förstört där. Jag hade varit minst lika vresig om någon trampade sönder våran trädgård.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Riktigt fånigt faktiskt. Klart att man i stridens hetta slänger ur sig saker. Vem vet vad han fått förstört där. Jag hade varit minst lika vresig om någon trampade sönder våran trädgård.

Att mordhota folk för att typ rhododendronbusken är mos är inte OK. Det är sjukt.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Att mordhota folk för att typ rhododendronbusken är mos är inte OK. Det är sjukt.

Tråden är intressant, därför att vänder vi på steken så är det helt ok att hota med att slå ihjäl, kastrera te x en person som skadat ett djur så berätta gärna vad som är skillnaden?

I övrigt är aldrig hot ok, även om jag förstår att personen kanske blev besviken.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Tråden är intressant, därför att vänder vi på steken så är det helt ok att hota med att slå ihjäl, kastrera te x en person som skadat ett djur så berätta gärna vad som är skillnaden?

I övrigt är aldrig hot ok, även om jag förstår att personen kanske blev besviken.

Varför skulle det vara ok att göra det? Varför riktar du detta till mig?
Du kan ju berätta vad skillnaden är mellan någon som planerat stryper folks katter och några som tappar sin häst in i någons trädgård så gräsmattan trampas upp. Äpplen och päron anser jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Tråden är intressant, därför att vänder vi på steken så är det helt ok att hota med att slå ihjäl, kastrera te x en person som skadat ett djur så berätta gärna vad som är skillnaden?

I övrigt är aldrig hot ok, även om jag förstår att personen kanske blev besviken.

jag håller med om att hot aldrig är okej, men jag ser också en skillnad i att avsiktligt skada ett djur och när ett djur oavsiktligt skadar egendom så som trädgård. rimligtvis borde hästägaren ha en försäkring som täcker skador på annans egendom eller helt enkelt köpa en ny buske eller vad det nu kan vara. ett djur har ju ett helt annat känslomässigt värde för en ägare och lider själv när den blir skadad. det tvivlar jag starkt på att busken gör, även om jag förstår trädgårdsägarens frustration över arbete och pengar h*n lagt ner på iordningställande och underhåll.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Nu utgår du från din syn på häst resp trädgård. Varför skulle inte en trädgård ha ett känslomässig värde?

Och tre lösa hästar i en trädgård, då kan jag inte tänka mig att det bara är en buske som går åt. Jag fick in två ungtjurar i min trädgård för några år sen och det tog inte lång stund för dem att ödelägga hela trädgården. Minns fortfarande en fontän av påskliljor då de stormade en rabatt. Trädgårdsmöbler, gräsmatta och lilla dammen ska vi inte ens tala om. :crazy:

Vi vet ju inte heller om det var första eller 54:e gången hästarna var lösa, om ägarna bad om ursäkt och om det inte var första gången, har de återställt trädgården tidigare?

Det är aldrig ok med hot, men ibland blir man rejält förbannad.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Tråden är intressant, därför att vänder vi på steken så är det helt ok att hota med att slå ihjäl, kastrera te x en person som skadat ett djur så berätta gärna vad som är skillnaden?

I övrigt är aldrig hot ok, även om jag förstår att personen kanske blev besviken.

Spinner vidare...

Tycker också det är intressant att, speciellt här på forumet, så är det helt ok att hota med alla möjliga följder när det gäller djurmisshandel och dyl. Men när en man hotar en flicka pga förstörd rabatt är hot plötsligt helt avskyvärt.

Själv anser jag att hot är förkastligt i samtliga fall, liksom djumisshandel.

(Ska tillägga att jag inte vet om det är samma människor som skriver i de olika trådarna, dvs. jag riktar mig inte till någon specifik person)
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Nu utgår du från din syn på häst resp trädgård. Varför skulle inte en trädgård ha ett känslomässig värde?

Och tre lösa hästar i en trädgård, då kan jag inte tänka mig att det bara är en buske som går åt. Jag fick in två ungtjurar i min trädgård för några år sen och det tog inte lång stund för dem att ödelägga hela trädgården. Minns fortfarande en fontän av påskliljor då de stormade en rabatt. Trädgårdsmöbler, gräsmatta och lilla dammen ska vi inte ens tala om. :crazy:

Vi vet ju inte heller om det var första eller 54:e gången hästarna var lösa, om ägarna bad om ursäkt och om det inte var första gången, har de återställt trädgården tidigare?

Det är aldrig ok med hot, men ibland blir man rejält förbannad.

det har du förvisso rätt i, men det är ju fortfarande så att ett djur som skadas känner smärta. visst finns det de som hävdar att växter känner smärta också men jag är inte en av dem...

sen får man ju ta i beaktning att hästen/-arna inte har intentionen att gå in och riva upp varenda planta och trampa sönder hela gräsmattan för skojs skull. är det inte första gången så brister ju uppenbarligen något i stallmiljön, exv staket. och som jag skrev så förstår jag trädgårdägarens frustration men det innebär ju inte att han har rätt att hota en 16åring! det går jättebra att skrika och svära och riva upp himmel och jord (förslagsvis med den som är ansvarig för antingen dotter eller stall) men det får ju stanna vid det!
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Jag förstår helt klart att man blir förbannad som trädgårdsägare om man råkar ut för att få sin älskade trädgård nedmejad av hästar men det finns dock ett stort spann mellan att härja runt och skälla och att uttrycka ett mordhot.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Spinner vidare...

Tycker också det är intressant att, speciellt här på forumet, så är det helt ok att hota med alla möjliga följder när det gäller djurmisshandel och dyl. Men när en man hotar en flicka pga förstörd rabatt är hot plötsligt helt avskyvärt.

Själv anser jag att hot är förkastligt i samtliga fall, liksom djumisshandel.

(Ska tillägga att jag inte vet om det är samma människor som skriver i de olika trådarna, dvs. jag riktar mig inte till någon specifik person)

Och även jag tog frågeställningen utan att rikta mig till speciell person även om jag nu använde Tscabo inlägg.

Finns det någonsin skäl till att använda verbala hot om ditten och datten? Att hota en människa anses ju som hemskt, men varför gör man då det i andra trådar, för vi vet ju som sagt inte hur många gånger hästen har varit inne i trädgården.

Det är aldrig möjligt att jämföra vad som är mer värt känslomässigt, i ens egen värld ja men det innebär ju inte att detta gäller för nästa.

Jag har en bekant som har lagt ner åtskilliga 100 tusen kronor på sin trädgård, ser den som mer värd än mina hästar t ex. Får h*n inte göra det då? Jag skulle kunna tänka mig att h*n skulle få ett fullständigt psykbryt om det kom in ett par hästar och sprang runt där inne, men är ändå övertygad om att denna person är så pass behärskad att det inte skulle förekomma några hot men däremot en saftig räkning.:D
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Oftast uttrycks det val i de tradarna ni tanker pa (har inte last nagra pa sistone) att "man skulle vilja" gora ditten o datten. Inte "jag SKA" t.ex. "Oh man far ju lust att...!" "Sadana manniskor -borde-".

Ett uttryck for kanslor, manga ganger frustration for att man inte vet hur man ska skydda sina djur och stotta sina medmanniskor i den situationen.


En tradgard ar faktiskt latt att skydda... det kallas staket ;) En tradgard andas inte heller, aven om den kan ha ett emotionellt varde, absolut, och absolut ett pengavarde kan man inte riktigt likstalla en normal villatradgard med ett djur. Inte i min varld i vilket fall.

Har inte last artikeln an, ska gora det strax, men det var tanken som slog mig att "hoten" i de tradarna oftast ar uttryck for "skulle vilja" och ar inte riktade fran VUXEN person mot tonaring. Som en vuxen tradgardsagare borde man kunna ta ett djupt andetag och istallet for att hota en underarig plocka upp telefonen och ringa ant foraldrar eller stallagare sa tt problemet som leder till losa hastar kan ordnas sa det inte hander igen.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Ja att uttrycka en frustration förstår jag, men här handlar det inte om att jag har lust, eller jag skulle vilja. Ofta står att läsa, om jag träffade på ett sådan pucko skulle jag slå ihjäl denne, eller kastrera, sprätta upp denne osv. Det tycker väl inte jag är någon frustration, utan får väl ses som ett direkt konstaterande. Vissa skriver också att de struntar blankt i om de får fängelse.

Känns ju lite korkat faktiskt om man åker bakom galler i två år för att man slagit någon på käften som gjort ens djur illa, och denne kanske får ett straff på villkorligt och/ eller böter samt skadestånd från den som han/hon fick på truten av också.
 
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Man bör respektera att alla kanske inte vill ha hästar, kor eller annat i sin trädgård!! :crazy:

Alla har vi olika hobby och varför ska inte en få gilla hästar, någon annan trädgård. Bara för att man har häst o gillar djur så är det INTE ok att dom springer sönder trädgården för andra. (ja jag har flera hästar själv)

Respekt och visad hänsyn tycker jag man ska ta till varandra!:)
 
Senast ändrad:
Sv: Åtalas för hot mot hästtjej

Naturligtvis är det tråkigt att få trädgården söndertrampad men efter att ha haft vildsvin på besök i både trädgård och hage kan jag säga att några hovspår är ingenting mot vad 40 vildsvin ställer till med. Och de lyssnar då inte på några hot, varken om soppåsar eller söndagsstekar :devil:.

Har man en trädgård är det svårt att skydda sig mot lösspringande djur framförallt vilda sådana. Hästar och tamdjur ska ju helst hålla sig bakom staket men det händer ju att de tar sig ut och ibland tar de sig ut för att någon slarvpelle öppnat en grind.

Det stod ingenting om det men detta var alltså första gången hästarna kom in i trädgården? Det stod heller ingenting om hur hästarna kom lösa? De kanske blev skrämda och sprang igenom staketet. Var detta första gången det inträffade och det inte var medvetet tycker jag det är lite väl häftigt att hota flickstackarn.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 496
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 314
Senast: Vinur
·
  • Artikel
Hästnyheter En 28-årig man åtalas efter att utan tillstånd ha transporterat två hästar. Mannen ska även ha bakbundit den ena hästens ben. ... Källa...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp