Sv: Äter avföring
Som labbeägare har jag dock under vissa perioder haft valpar som jag misslyckats lite med detta "Tack" = "Spotta där du är". Så att de istället kopplat bajs + apportera till matte = "Tack" + godis
/Swat
Alla sätt är bra att få godis!
Kl
Min tik har käkat skit och hon käkade helst sin egen nylagda.
På henne var det ett inlärt beteende från liten till unghund då hon bodde i flock och i hundgård. Hon var uppvuxen med att "städa" så för henne var det naturligt att äta upp det. Kanske var hon hungrig också då de var några stycken att dela mat, den som åt snabbast fick mest!
När hon flyttade till oss så fortsatte hon "städa"
Vi försökte med att ge annans men det hjälpte inte, vi städade väldigt noga på gården men tillslut blev det kapptävling till "hennes skit" och hon vann ofta då hon bara behövde vända sig om. Vi började då med att "vilseleda" med annat när hon skitit, ibland med godis och ibland med lek. Tillslut kunde vi bara ropa och hon kom istället för att vända sig och äta.
Ute på prommis äter hon aldrig numer men det kan hända hemma på gården om ingen plockar upp. Vi måste vara noga med att plocka hennes högar, hon äter inte den andres hundens skit. Men snabbaste sättet tycker jag är att plocka upp och förbjuda skitätning.
När hon kom till oss så var hon inte rumsren trots att hon var unghund så hon kunde hon skita inne också, lagomt trevligt att se en utsmetad nästan uppslickad skithög på golvet