men lugn i stormen! kannibal är man om man äter andra av samma art som en själv och det är väl ändå ingen här som käkar människokött (hoppas jag iaf

)
jag är uppvuxen med att mina föräldrar hade fåruppfödning när jag var liten, hade varje sommar ett eller flera lamm som blev uppfödda med nappflaska och som blev som husdjur, följde en som en hund och var med överallt. och nog sjutton tyckte man jättemycket om dem, precis som jag tycker om mina hästar. men nog blev de också slaktade till slut, men jag tycker ändå att får/lammkött är precis lika gott för det. det är inget konstigt med att äta hästkött. själv vill jag visserligen helst undvika att äta mina egna hästar, men nog skulle jag kunna och jag skulle förmodligen tycka det var asgott.
en hund eller katt skulle jag däremot inte vilja äta överhuvudtaget, men då spelar det ingen som helst roll om det är min egen eller någon som jag aldrig träffat, eftersom anledningen till att jag inte skulle vilja äta det köttet är för att det är rovdjur. och det känns jäkla skumt att käka rovdjurskött.. samma sak men t.ex björn, som faktiskt jagas och köttet används till mat, har ingen lust att smaka det heller.