äter och lyfter benet??

Sv: äter och lyfter benet??

min ponny gjorde det innan iaf, men jag tänkte alltid att det är för att hon har gansak kort hals
för ju mer hon växte ju mindre lyfte hon benet

jag har alltid hört att det är för att "vakta" maten, om den står med benet uppe medan den äter och kanske viftar lite med det. när de däremot bara står och gräver är det mer otålighet, som om de säger "kan du inte skynda på lite?! jag vill ha min mat NU!";)

min ponny skrapar med hoven när hon tigger...men sen när dem öter å bara lyfter benet det är för att visa att dem gillar det...så gör dem flesta hästarna på vårat stall..

Det är nog en uppskattning på njutining och att det är gott!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har försökt att leta mig fram, men alla jag hittat har också träning av ben inblandat, om vartannat. Då jag sitter med ena benet...
Svar
5
· Visningar
331
Senast: Rie
·
Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 612
Senast: Bulldoozer
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka