Återigen en foderfråga..

rosensnopp

Trådstartare
Jag har tagit över en engelsk springer spaniel tik som är ett år. Jag har haft henne i nästan tre veckor nu. Där hon bodde innan fick hon royal canin, men hon bajsar massvis per dag. Jag har köpt magnussons till henne och blandat in i hennes gamla mat. Nu är det mest magnussons hon äter. Men hon bajsar fortfarande mycket, och jag hade velat ha lite "hårdare" konsistens på bajset.

Vad kan ni rekomendera för foder till henne? :)

Sv: Återigen en foderfråga..

Om det är t ex kyckling i det foder hon får och har fått tidigare så prova med att byta till t ex lamm o ris. Eller byt tvärtom om det är lamm i det hon får/fått. Purina Pro Plan är ett bra foder som finns med antingen kyckling eller lamm. Det finns med lax också, men alla hundar tåler inte fisk (klåda). Mina hundar har fått Nutro tidigare och jag märker en klar skillnad på det och Purina Pro Plan. Priset är ungefär detsamma på dessa båda foder. Om man vill hålla ett jämnt hull så måste man ge större portion av Nutro än Purina. Det verkar som om Purina är mer lättsmält för de bajsar mindre än tidigare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 043
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 240
Senast: mandalaki
·
T
Hästvård Den 27 april fick min ponny fång ( haft förut) så jag gav henne en påse finadyne som jag hade kvar från förrförra året och vetrinär kom...
Svar
14
· Visningar
2 395
Senast: ponytails
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 364
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka